חיפוש


לאחר עיון מעמיק בלה בלה בלה
השופט קולה דחה את הקובלנה שלנו נגד הדיין אברהם זרביב, באמתלה ש"נציבות תלונות הציבור על שופטים אינה מהווה פלטפורמה לבירור טענות מסוג זה, אשר מקומן להתברר בערכאות השיפוטיות או הרגולטוריות המוסמכות". הוא כנראה מעדיף להתעלם מכך שהוא הערכאה הרגולטורית שאמורה לברר את הטענות שהעלנו. לפני כחודשיים, שלחנו לשופט בדימוס אשר קולה, נציב תלונות הציבור על השופטים, קובלנה בעניין הדיין אברהם זרביב שמתגורר בהתנחלות בית אל. זרביב כפי שפרטנו בקובלנה, מתגורר בבית שנבנה בניגוד לחוק, שצו הריסה תלוי

Kerem Navot
13 ביוני


אהלן וסהלן
לפני כשבועיים המנהל האזרחי הוציא צו הפקעה נוסף לאתר ארכיאולוגי. המדובר בכ-300 דונם שהופקעו עבור האתר הארכיאולוגי הרודיון. זו ההפקעה השלישית שישראל מבצעת לאחרונה עבור אתרים ארכיאולוגים הפתוחים בפועל לישראלים בלבד. המודל אינו חדש, הוא נוסה לראשונה בסוסיה בשנת 1986. בתאריך 26.5.2026 חתם מי שמונה על ידי סמוטריץ לעמוד בפועל בראשות המנהל האזרחי, המתנחל האולטרה קיצוני הלל רוט, על צו הפקעה נוסף עבור אתר ארכיאולוגי. הפעם מדובר בכ-300 דונם שהופקעו "לצרכי ציבור" עבור האתר הרודיון. זו הה

Kerem Navot
13 ביוני


צחוק עשה לי אלוהים
עשרות חרדים התגודדו סביב ביתו של המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט נעם סולברג, בהתנחלות האלימה ופורעת החוק אלון שבות, ביום רביעי בלילה. סולברג הוא אמנם ככל הנראה הסמן השמרן ביותר בבית המשפט העליון כיום, אבל בכל הקשור לניסיון לכפות על חרדים להתגייס לצבא הוא מחזיק בעמדות סופר אקטיביסטיות, ולכן הוא נבחר על ידי חרדים מתנגדי גיוס כמטרה. במאמר מוסגר צריך לציין שאירגון תקיפה כמו זו שארעה שם אתמול, הוא לא דבר כל כך פשוט. התנחלות אלון שבות יחד עם ההתנחלויות שנמצאות ממערב לכביש בית ל

Kerem Navot
13 ביוני


מופקע
ב-5 למאי המנהל האזרחי הפקיע את האתר נבי סמואל באמתלה של "טובת הציבור". לאחר גירוש התושבים הפלסטינים מבתיהם בראשית שנות ה-70, הפיכתו של הכפר לבלתי חוקי בשל הכרזה על כ-3,300 דונם כ"שמורת טבע" וניתוקו מהגדה המערבית באמצעות מערכת חומות וגדרות, לא נותר ספק ל"טובת" איזה "ציבור" מדובר. ב-5 למאי פורסם באתר המנהל האזרחי צו שכותרתו: "החלטה בדבר רכישת בעלות ונטילת חזקה אתר קבר הנביא שמואל מס' ה'/ 02/26". על הצו חתום הלל רוט, מתנחל אולטרה קיצוני הנושא בתואר הלא נכבד "סגן ראש המנהל האזרחי

Kerem Navot
13 ביוני


רחוב סלאמה
לפני מספר ימים תיעד את עצמו צבי סוכות, הליצן התורן של הימין הקיצוני, קופץ לאחת מבריכות שלמה שבשטח A. הוא הגיע לשם על דרך שנפרצה מההתנחלות אפרת באישור אלוף פיקוד האפרטהייד, המתנחל אבי בלוט. קבלו עוד זווית על תיירות הימין הקיצוני שכמו כל דבר אחר בגדה, מקודמת על כידוני הצבא. ב-21 לספטמבר 2025 חתם אלוף פיקוד האפרטהייד, המתנחל אבי בלוט, על צו תפיסה "זמני" ל"צרכי בטחון". הצו שמספרו 3/25 משתרע על 60 דונם שנתפסו לשם פריצת מערכת דרכים המקיפה את ההתנחלות האלימה ופורעת החוק אפרת. חלקה ה

Kerem Navot
13 ביוני


שערי הגיהנום
סגירת דרכים חקלאיות על ידי מתנחלים הפכה בשנים האחרונות לאחת ממכות הגדה המערבית. אלפי סגירות, חלקן מאולתרות, חלקן באמצעות מחסומים שיש לפתוח ולסגור ידנית וחלקן באמצעות מחסומים חשמליים שניתן לשלוט בפתיחתם וסגירתם באמצעות טלפון חכם. היום נעשה גיחה קצרה לצד השני של שערי הגהינום. זה כבר הפך לנוהל קבוע: מאחז מוקם ומייד הדרכים סביבו נסגרות באמצעות חסימות מאולתרות ומחסומים פיראטיים. חלק מהמחסומים ידניים וחלק הולך וגדל מתוכם הם מחסומים חשמליים שפתיחתם וסגירתם נעשית באמצעות אפליקציות יע

Kerem Navot
13 ביוני


זרים מחוללי פשיעה
ישנם מסמכים שאם היינו קוראים אותם לפני מספר שנים, לא היינו מאמינים שמדובר במסמך רשמי של המדינה. כיום, לאחר 3 וחצי שנים במחיצת ממשלת העבריינים, המושחתים והגזענים, איכשהו הם נראים לגמרי טבעיים. מסמך אחד כזה הגיע לידינו לאחרונה. היה מפחיד לגלות כמה שהוא נראה לנו טבעי. אתמול (19.5.2026) התקיים דיון מענין בפני הדיינת נעמה קרן אהרון בית הדין לעררים בירושלים. העורר הוא עיתונאי וצלם איטלקי בשם אלסנדרו סטפנלי (ALESSANDRO STEFANELLI) שדיווח במשך שנים על המתרחש בארץ ובעיקר בגדה המערבית

Kerem Navot
22 במאי


כביש גירוש התיישבות
בימים האחרונים התפרסמו בעיתון הארץ שני פרסומים שראוי לשים אליהם לב. ביום חמישי (7.5.26) עלה מאמר דעה של הכתב לענייני סביבה של העיתון, צפריר רינת, שתיאר כיצד הצבא והמתנחלים פורצים דרכים ומקימים מאחזים בתוך שמורות טבע בגדה המערבית. הדרכים נפרצו בשמורות, ואדי קנה, ג'בל טמון, ג'בל אבזיק (בזק) ושמורת יער אל-קרן, שעל המאחז שהוקם בתוכה כתבנו כאן בפוסט האחרון. כל מי שמכיר את המציאות השוררת בגדה ותו במקצת, אינו יכול להתפלא למקרא שורות אלו, שהרי החוק בגדה המערבית הוא כמו ג'לי שנמתח ו

Kerem Navot
22 במאי


עשייה מטורפת
ביום שישי פורסם עוד סיפור מהגדה המערבית שאין ברירה אלא לכנותו "פסיכי": מתנחל שגויס לאחת ממליציות המתנחלים החמושות ירה לעבר בתי מחנה פליטים אל ערוב (מדרום לבית לחם) בעודו שיכור. במזל האירוע הסתיים ככל הידוע בלא פצועים והרוגים. והצבא, מה איתו? הוא "רואה את זה בחומרה". בשלהי שנת 2025 הוקם מאחז חדש בתוך שמורת טבע יער אל-קרן. יער אל קרן פרוש על גבעה שממוקמת בין הכפר בית אומר ובין מחנה הפליטים אל ערוב. הגבעה נמצאת בין שני כבישים: הקטע שבין אל ערוב וחלחול של כביש 60 הישן. וכביש 60-

Kerem Navot
22 במאי


הכל נשאר במשפחה
כל מי שנוסע בגדה המערבית שם בקלות לב לכך שמספר שלטי הדרכים לאורך הדרכים הראשיות, גדול בהרבה לעומת מספרם בתוך מדינת ישראל. חלק גדול מהשלטים הללו משמש גם לפרסום מודעות הסתה גזעניות ואלימות במיוחד. וכמו תמיד, יש כאלו שמתפרנסים מזה יפה. אחד מהם הוא במקרה חתנה של השרה אורית סטרוק. ביום רביעי (29.4.2026) פורסמה באתר המקום הכי חם בגיהנום כתבה של סיון תהל ששווה לשים אליה לב. הכתבה חשפה טפח מכאוס השילוט שמשתולל לאורך הכבישים הראשיים בגדה המערבית. לאורך הכבישים הראשיים של הגדה המערבית

Kerem Navot
22 במאי


בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי
השבוע התפרסם כי וועדת האיתור לבחירת מנכ"ל לרשות מקרקעי ישראל, החליטה למנות את יהודה אליהו, מקורבו של בצלאל סמוטריץ לתפקיד. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של הוועדה שהתנגדה למינוי, שכן אליהו חסר כישורים המצדיקים את בחירתו לתפקיד, למעט אחד: הוא מקורב לסמוטריץ. לפני כחודשיים וחצי פרסמנו כאן פוסט שהזהיר מפני האפשרות שיהודה אליהו יבחר לתפקיד מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל. את הזהרתנו ביססנו בין היתר על תחקיר שהתפרסם בעיתון 'הארץ' מרץ 2024, שבו תואר כיצד זוג החברים סמוטריץ את א

Kerem Navot
30 באפר׳


קובלנה לנציב
בשבוע שעבר התבשרנו כי הדיין ואושיית הרשתות שהתגאה בביצוע מעשים שלדעת מומחים רבים הם בגדר פשעי מלחמה, אברהם זרביב, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות. האמת היא שגם אנחנו חושבים שאין ראוי ממנו, שכן במובנים רבים זרביב הוא פניה של מדינת ישראל, במלאת 78 שנה להקמתה. ביולי האחרון סיפרנו כאן על פן פחות מוכר בביוגרפיה של הדיין זרביב: זרביב מתגורר בבית לא חוקי שנבנה על קרקע בבעלות פלסטינית פרטית בהתנחלות בית אל. כנגד הבית בו מתגורר זרביב, תלוי ועומד צו הריסה שלא מומש מעולם. כנראה שהמנהל האז

Kerem Navot
17 באפר׳



