top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

"תקנות הבקעה"- תקנות ניצול

על פי נתוני COGAT - Coordination of Government Activities in the Territories אלפי פלסטינים מועסקים בהתנחלויות בבקעת הירדן בענף החקלאות. על אף פסיקת בג"צ (בג"צ "גבעת זאב") לפני כתשע שנים שקבעה כי יש להשוות את תנאי העסקתם של הפלסטינים לתנאי ההעסקה המקובלים בישראל, המציאות בשטח שונה לחלוטין. השכר הממוצע המשולם לעובד פלסטיני המועסק בחלקאות בבקעה הוא כ-80 ש"ח ליום עבודה (לעומת שכר המינימום שעומד על למעלה מ-200 ש"ח ליום). הפלסטינים המועסקים בענף החקלאות בבקעה, מועסקים ללא כל הפרשות או תוספת כמקובל בחוק.


משיחות עם פלסטינים עולה כי במקרים של פגיעה או פציעה תוך כדי עבודה, הם אינם מקבלים כל תגמול או פיצוי. על אף מציאות מחפירה זו, חתמה לאחרונה שרת המשפטים איילת שקד על "תקנות הבקעה", על פיהן עובדים שתובעים מעסיקים מפירי חוק בבית הדין לעבודה ואינם בעלי אזרחות ישראלית, יהיו מחוייבים להגיש ערובה כספית כתנאי טרם הגשת התביעה. התקנות נוסחו ביומתה של ח"כ שולי מועלם חברת מפלגתה של שקד "הבית היהודי

"ברור כי התקנות הללו נקבעו על מנת להרתיע פועלים פלסטינים מלהגיש תביעות נגד מעסיקים נצלנים והם חלק ממהלך רחב יותר שהימין הקיצוני מנסה לקדם (שבראשו "חוק ההסדרה") שנועד לפגוע עוד יותר בזכויות האדם של הפלסטינים...".


בשבוע שעבר עתרו לבג"ץ הארגונים


האגודה לזכויות האזרח בישראל בדרישה לבטל את "תקנות הבקעה".

קראו עוד על העתירה כאן: goo.gl/2jgRWb


bottom of page