top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

תנועה למנהל ימין

מספר אזרחים טובים שלחו לא מזמן מכתב למועצה אזורית לב השרון ובו דרישה לקבל לידיהם את תיק הבנייה של מגרש בו מתגוררת עובדת מדינה בדרגה בכירה. הם חושדים כי היא ביצעה עבירות בנייה.


בין היתר כתבו אותם אזרחים מודאגים כך: "קיבלנו לידינו גרמושקה של נכס בבעלות בני הזוג במושב חרות... ועליה הערות פקח מטעמכם. על פי הערות הפקח, הממצאים שבשטח מצביעים על מספר רב של חריגות, בין היתר: הנחת רעפים מעל שטח שהוגדר כ'משטח מרוצף', פתיחת חלון במרתף בגובה שאינו תקני, בניית קירות בטון שלא אושרו בתוכנית, חשד להוספת שטח למרתף בניגוד להיתר ועוד".


האזרחים המודאגים הם חברי עמותה בשם ארגון לביא - זכויות האזרח ומנהל תקין ועידוד ההתיישבות, שנרשמה באפריל 2016 במטרה "לעסוק בפעילות להגנה על זכויות האזרח בישראל, לעסוק בפעילות למען מינהל תקין במוסדות הציבור ובשירות הציבורי, לעסוק בפעילות לעידוד ההתיישבות בגליל ובישראל." עובדת המדינה שאת תיק הבנייה שלה הם דורשים לקבל היא עו"ד ליאת בן ארי שעומדת בראש צוות התביעה בפרקליטות המדינה, שאחראית על הטיפול בתיקי החשדות בשחיתות של נתניהו.


מכיון שגם אנחנו אזרחים מעורבים שחרדים לסוגיות של זכויות אזרח ומינהל תקין, רצינו להכיר טיפה את החברה מארגון לביא. אז טיפה פשפשנו ומצאנו כמה פרטים מעניינים אודותם:


שישה מתוך שבעת המייסדים הם תושבי המאחז עמונה שפונה בראשית שנת 2017, מכיון שהוקם על קרקעות בבעלות פלסטינים. אחד מהם, תומך של הרוצח ברוך גולדשטיין שנשקו אפילו הוחרם על ידי הצבא, הוא גם פולש סדרתי שהספיק לפלוש לאדמות גם בסמוך למקום מגוריו הנוכחי ממזרח להתנחלות שילה. חבר נוסף בעמותה נתפס במסירת תצהיר שקרי לבג"ץ.


קולטים את הקטע? באפריל 2016, שמונה חודשים לפני פינוי המאחז עמונה שבו המנהל האזרחי הוציא 130 צווי הריסה נגד מבנים לא חוקיים. ובעודם עסוקים בלהפריח ספינים ושקרים על אדמות שהם כביכול קנו במקום, לאיים, להתבכיין ובעיקר לסחוט את המדינה כדי שהיא תשים על 40 המשפחות שגרו שם רבע מליארד ש"ח של "פיצויים", לחברה הללו היה גם זמן ובעיקר הרבה מאוד חוצפה, להקים ארגון שעוסק ב"זכויות האזרח ובמינהל תקין".


אגב, החבר השביעי בעמותה הוא תושב מאחז אלים במיוחד בשם 'עדי עד'. גם הוא (איך לא?) פולש סדרתי לקרקעות חקלאיות בבעלות פלסטינים, ששופטי בג"צ כתבו עליו בשנת 2011: "מגלה טפח ומכסה טפחיים, ותום הלב, שלא לומר האמת, אינו נראה כחברו הטוב".


ואחד מעורכי הדין של העמותה? תושב מאחז לא חוקי שנוהג להתרברב לעיתים קרובות מעל במות שונות בבנייה לא חוקית שהוא מעורב בה.


ומה לגבי מנכ"ל הארגון? גם הוא תושב המאחז עמונה, שנעצר בשנת 2002 בחשד שתכנן יחד עם עוד מספר חברים לפוצץ עגלת נפץ בסמוך לתלמידות בית ספר פלסטיניות במזרח ירושלים. אבל אז בניגוד לפעלתנותו הנוכחית, הוא דווקא שמר על זכות השתיקה. בפסק הדין בית המשפט קבע שנגד הנאשם קמה "מסכת ראייתית מפלילה משמעותית" אף שאין די בה בכדי "להביא להרשעתו של הנאשם מעבר לספק סביר".


אגב, יש עוד פרט מעניין לגבי החברה הללו: חמישה מבין מייסדי העמותה הם חברי מפלגת הליכוד. מה שמחזיר אותנו לאיפה שהתחלנו את הפוסט הזה: חבורה של אנשי ימין קיצוני, פולשים סדרתיים שבמשך שנים חיים במאחז שאין בו בלוק אחד חוקי, דורשים לקבל את תיק הבנייה של עורכת דין שעומדת בראש צוות התביעה נגד ראש המפלגה שחמישה מבין שבעת מייסדי העמותה חברים בה.


הימין הישראלי - קווים לדמותו. מכתב ״האזרחים המודאגים״: https://bit.ly/2Ssg4fE

כאן כתבנו על שילה: https://bit.ly/33slg9E

חבר העמותה מוסר תצהיר שקרי: https://bit.ly/3ldTa81

סחיטת הפיצויים: http://bit.ly/2OsRuvQ

בגצ על חבר העמותה: https://bit.ly/3jD96AA

השתיקה של המנכל: https://bit.ly/2GhOkbi

מקור התמונה: פייסבוק; אומרים לא לפינוי עמונה


bottom of page