top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שיעור למתחילים

איך כרם זיתים פלסטיני הפך לבית ספר של ילדי מתנחלים? מדובר בבית ספר ממלכתי דתי שהוקם בקצה הדרום מזרחי של ההתנחלות שערי תקווה על שטח פרטי בבעלות פלסטינים שההתחלות פלשה אליו בהדרגה החל משנת 2001. כל האזור בו נבנה בית הספר "נכלא" ממערב לגדר ההפרדה שנבנתה באזור זה בשנים 2003-2004 ובין ההתנחלויות אלקנה ושערי תקווה.


זהו מקרה נוסף שבו רשויות המדינה והמתנחלים פעלו בו בשיתוף פעולה. בשלב ראשון הצבא חסם את הגישה לשטחים בני אלפי דונם סביב ההתנחלויות ומאוחר יותר את רוב השטח שמצוי ממערב לגדר ההפרדה. בשלב הבא המתנחלים השתלטו על השטח והקימו עליו מבנים במימון ציבורי בלא ספק. ולאחר מכן הגיע משרד החינוך ותיקצב את בית הספר לכל המאוחר משנת 2012.

כשחושבים על זה אפשר להבין מדוע שר החינוך בנט מקדיש כל כך הרבה זמן ומרץ על מנת לקדם את "חוק ההסדרה" שיאפשר למדינה לבזוז באופן רשמי רכוש פלסטיני. התצלומים הבאים מראים את התהליך של ההשתלטות על האדמות סביב בית הספר לאורך 14 שנה.

קראו את הכתבה שפורסמה ב"הארץ">>goo.gl/PYGVo8




bottom of page