top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שילה אדלר

לכבוד: שרת התחבורה, מרב מיכאלי

הנידון: המשך העסקתו של מר שילה אדלר בתפקיד בכיר במשרד התחבורה

קראנו לפני מספר שבועות כי בכוונתך להביא לסיום העסקתו של מר שילה אדלר שמונה על ידי קודמתך בתפקיד, מירי רגב, לעמוד בראש מנהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים (קישור לידיעה בדה-מרקר - https://bit.ly/3Gg29jL).

ראשית, כוונתך לסיים את העסקתו של מר אדלר נראית לנו מתבקשת מכיון שברור כי מדובר במינוי לא ראוי בלשון המעטה, של עסקן המקורב פוליטית לרגב, שנעשה במחטף בשלהי כהונתה. מי שהבינה זאת בזמן אמת היתה התנועה לאיכות השלטון שהתנגדה למינויו של מר אדלר, שאין לו כל רקע בתחומי התחבורה ותכנון התשתיות, הדורשים ידע וניסיון רב.

בהקשר זה, התנועה לאיכות השלטון פרסמה את הדברים הבאים:

"מר שילה אדלר, פעיל פוליטי המקורב למירי רגב ששימש בעבר כיועץ לליכוד, מונה לראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה. למרות שדרישות הסף לתפקיד דורשות ניסיון של 6+ שנים בניהול תקציב של 50 מיליון ש״ח, מבדיקה שלנו עולה כי אדלר אינו עומד בתנאי הסף" (הפוסט של התנועה לאיכות השלטון - https://bit.ly/3deSrS8)

מעבר לכך, מר אדלר אינו מתאים להיות עובד מדינה בעמדה בכירה - שמקנה מן הסתם משכורת נאה ותנאים מפליגים על חשבון הקופה הציבורית - מכיוון שהוא מעורב בהפרת חוק מתמשכת ושיטתית. אדלר מתגורר במאחז לא חוקי, שנבנה על ידי תושבי ההתנחלות עלי, בבית שנבנה בניגוד לחוק שתלוי ועומד נגדו צו הריסה מזה כ-20 שנה.

אם אין די בכך, אזי מר אדלר פלש במהלך השנה החולפת, יחד עם מספר אנשים נוספים, לחלקת אדמה בת כ-5.5 דונם שנמצאת מתחת לביתו ונטע בה כרם ענבים. החלקה היא בבעלות תושבי הכפר קריות, המנועים מלהיכנס לאדמותיהם באזור זה באופן חופשי, מאז הוקם המאחז הלא חוקי שבו הוא מתגורר. ההשתלטות של אדלר וחבריו, היא חלק ממאמץ השתלטות אלים שהחל לפני כ-25 שנה, שמבצעים המתנחלים באזור זה, אותו הם מכנים "עמק הצבאים", שהוא למעשה חלק מכרמי הזיתים המערביים שנחתכו מהכפר. והנה הפלא ופלא, מסתבר שהאלימות כמו במקרים רבים אחרים, משתלמת. שטחים רבים ב"עמק הצבאים" אינם מעובדים היום בשל חשש בעליהם להגיע אליהם, מה שמאפשר לטיפוסים כמו אדלר ושותפיו להשתלט עליהם בקלות בחסות ובסיוע הקהילה שתומכת ומוקירה יוזמות כאלו.

ברי אפוא, כי במקום המתיימר להיות מתוקן, לא יעלה על הדעת כי אדם שמפר את החוק ברגל גסה, יכהן בתפקיד ציבורי בכיר. למותר לציין כי הדברים שאנו מציינים כאן מגובים בראיות מוצקות. נוכל להעמיד אותן לרשותך, ככל שנתבקש.


bottom of page