top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שיטה ידועה

אחת התוצאות הישירות של שיטת ההכרזות על אדמות מדינה היא מאות מובלעות של קרקע פלסטינית פרטית הנמצאות בתוך השטחים שהוכרזו אדמות מדינה ולימים הוקצו להתנחלויות. אפשר לומר כי ברוב רובם של המקרים שבהם הוכללו מובלעות אלו בתוך שטחן בפועל של התנחלויות, עם השנים הוטלו על בעליהן הפלסטינים הגבלות גישה קשות וברבות מהן יש פלישות של מתנחלים או של גופים שונים הקשורים לפיתוח ההתנחלויות.

דוגמה לתופעה זו אפשר למצוא בהתנחלות בית”ר עילית: בשנים 2005-2004, לצד בנייה אינטנסיבית של מאות יחידות דיור במקום, נבנה במרכז ההתנחלות (גבעה B) פארק עירוני, שרובו בנוי על מובלעת בת כ–20 דונם של קרקעות פרטיות שבבעלות תושבי הכפר חוסאן. פארקים ציבוריים נבנו בתוך מובלעות דומות במספר התנחלויות נוספות: אדם, ברכה, נוקדים, קדר וגם בשתי מובלעות שונות בהתנחלות אפרת.

קראו עוד על מובלעות של אדמות פרטיות בתוך שטחי השיפוט של ההתנחלויות בדו"ח כחול לבן שחור (עמודים 27-30) שפרסמנו, העוסק בעבודת צוות קו כחול בגדה המערבית>>https://goo.gl/YWP5O2



bottom of page