top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שטחים תמורת מכות

ביום רביעי (12.8.20) מתנחלים מיצהר תקפו בפעם המי יודע כמה שוטרי משמר הגבול כאשר הללו באו לפנות כמה אוהלים.


איך זה היה נגמר לו פלסטינים היו זורקים אבנים על שוטרי משמר הגבול? עזבו, כולנו יודעים את התשובה לשאלה הזו, אז בואו נדבר על איך זה הולך להיגמר ביצהר.

על מנת לענות על השאלה הזו נחזור טיפה בזמן לישיבה שקיימה ועדת המשנה לאיכות הסביבה של מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי במשרדיה בבית אל ביום 16.9.2019. אחת התוכניות שנדונו בישיבה הזו נקראת "יוש/169/3 – בריכת מים יצהר", שלאחר דיון קצר אושרה להפקדה. את התוכנית יזמה חברת המים הלאומית של מדינת ישראל

מקורות - Mekorot, שמספקת מים להתנחלויות על אף שהן כידוע נמצאות מחוץ לשטח מדינת ישראל. מי שפתח את הדיון בתוכנית הוא נציג מקורות מר מתן קריידלר שאמר כך:


"בריכת יצהר היא חלק מתכנית כללית. פרויקט בריכת יצהר היא אחד הפרויקטים לאספקת מים לגב ההר הצפוני, העברת תוספות מים מחוצה שומרון דרך כביש 60 החדש שיבנה לאזור שכם ובפריפריה הדרומית של שכם, אלון מורה, יצהר, הר ברכה וכו'. הבריכה היא חלק מהתכנית הזו ממכלול בריכות שאנו עושים בפסגות באזור זה. אנו עושים בריכה בישוב איתמר, מתכננים בריכה גם בהר ברכה וכן ביצהר. כל אחת מהן נותנת גם מענה לישוב וכן למורדות החקלאיים והישוביים באותו אזור."


הנה פירוש של דברי קריידלר עבור אלו שאינם מכירים לפרטיה את מציאות הג'ונגל השוררת סביב ארבעת ההתנחלויות אלון מורה Elon-Moreh I, ישוב איתמר, הר ברכה ויצהר שמקיפות את שכם: "המורדות החקלאיים והישוביים באותו אזור" שקריידלר רוצה לספק להם מים, הם כ-3,400 דונם שמתנחלים כיום מעבדים סביב ארבעת ההתנחלויות הללו והמאחזים סביבם, הידועים לשמצה בכל הקשור להתקפות אלימות שיוצאות מהם נגד תושבי הכפרים הפלסטינים באזור. רובם המוחלט של "המורדות החקלאיים" הללו ובכללם כמה מאות דונם שמתנחלים מעבדים נכון להיום סביב ההתנחלות יצהר, הן אדמות חקלאיות פרטיות שמתנחלים השתלטו עליהן במהלך שני העשורים האחרונים, לאחר שגירשו בחסות ובעזרת צה"ל - צבא ההגנה לישראל וIsrael Border Police - משמר הגבול את בעליהם הפלסטינים באלימות ברוטלית.


אז איך זה הולך להיגמר ביצהר? הממשלה, בניגוד להצהרותיה, לא ויתרה על נוסחת "שטחים תמורת שלום", ולכן תמשיך לתת למתנחלים שטחים (של פלסטינים) בתקווה שהם ישמרו על השלום (עם משמר הגבול).


מקור תמונה: דוברות משטרה

bottom of page