top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

קריאה להצבת כוח רב לאומי

סדרת הפשעים המחרידים שביצע ארגון חמאס נגד אלפי אזרחים ישראלים ב-7.10, נתנה את האות לתחילתה של התנפלות חסרת תקדים בהיקפה ואלימותה, כנגד עשרות קהילות פלסטיניות ברחבי הגדה המערבית, המוחזקת מזה למעלה מ-56 שנה תחת שליטה צבאית ישראלית.

מאחורי מאות התקיפות שנרשמו בשלושת השבועות האחרונים, עומדים מתנחלים המלווים לא פעם בחיילים ושוטרים. מטרתן הבלתי מוסתרת של התקיפות הללו שהולכות ומסלימות מדי יום, היא גירושם של תושבי אותן קהילות ממקומות מגוריהם ומאדמותיהם החקלאיות. ואכן בשלושת השבועות האחרונים עשרות קהילות פלסטיניות בשטח C התרוקנו באופן מלא או חלקי מתושביהן.

באקלים הנוכחי, החשש מפני הסלמה נוספת באלימות אותה נוקטים מתנחלים, שמפניה התרענו כאן בשבועות האחרונים, הופך למוחשי אף יותר. דוגמה לכך ארעה ביום שבת (28.10), כאשר מתנחל מההתנחלות רחלים ירה למוות בפלסטיני במהלך מסיק הזיתים, באמצעות נשק שנתן לו הצבא. מאחר וברור כי האלימות הזאת זוכה לגיבוי מלא מצד הרשויות הישראליות וכי אין בכוונתן לרסן את הפורעים שלא לדבר על הענשתם, האוכלוסייה הפלסטינית ניצבת נטולת הגנה לחלוטין.

בהינתן כי אין כרגע בשטח כל גורם שמעוניין או מסוגל לרסן את התקיפות הללו, אנו קוראים להצבת כוח רב לאומי של משקיפים שיעקוב וידווח על הפשעים המתבצעים מדי יום ביומו על ידי מדינת ישראל ואזרחיה ברחבי הגדה המערבית. ברגע זה נדרשת מעורבות בינלאומית מהירה ונחושה, על מנת להגן על האוכלוסייה הפלסטינית האזרחית ולמנוע הסלמה נוספת באלימות המאורגנת והממוסדת שננקטת נגדה, שמטרתה היא גירושה מאזורים נרחבים של הגדה המערבית.



bottom of page