top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

פריצת דרך בנגוהות

עדכון קצר באשר להשתוללות הנוכחית של מתנחלי נגוהות:


במהלך השבוע שעבר מתנחלים שוב החלו לפרוץ דרך סביב ההתנחלות נגוהות. דיווחנו על כך לפני כחצי שנה (http://bit.ly/36wT8TQ), כאשר הם החלו לפרוץ את אותה הדרך מכיוון אחר. הפעם הם הגיעו מצידה המערבי של ההתנחלות והתחברו לאותה דרך שהם פרצו בקיץ האחרון, שמובילה להר שנמצא מצפון להתנחלות. המטרה ברורה: להקים שם מאחז חדש שיגדיל באלפי דונם את השטח עליו ההתנחלות חולשת.

במקום עבדו במשך יומיים, שני כלים כבדים בחסות הצבא והמנהל האזרחי שנכחו במקום על מנת לשמור על הכלים והאנשים שעסקו בעבודות הפריצה הפיראטיות. לכולם היה ברור שלמתנחלים אין היתרי עבודה וכי הם פורצים את הדרך באופן בלתי חוקי. לכולם גם ברור שאם פלסטינים היו מעזים להזיז טרקטורים בשטח C, המנהל האזרחי היה מחרים להם את הכלים מייד. אבל מדובר במתנחלים וזה מה שמתנחלים הרי אמורים לעשות. והצבא הרי אמור לאפשר להם לעשות את מה שהם רוצים לעשות.


החל מיום ראשון השבוע (31.1) מתנחלי נגוהות החלו להכנס לאזור בו נפרצה הדרך שנמצאת מצפון להתנחלות, עם עדר כבשים שמגיע מהמאחז הלא חוקי מצידו השני של הכביש שהוקם לפני כשנתיים. במקביל, רכב הבטחון של ההתנחלות החל לפטרל, גם זה כמובן בניגוד לחוק, לאורך הדרך שנפרצה בשבוע שעבר, על מנת "להפגין נוכחות". ככה מסמנים לפלסטינים שכל האזור מצפון להתנחלות הפך יעד להתפשטות המתנחלים ושעדיף להם שלא יתקרבו למקום. מכבש ביזת הקרקעות ממשיך לפעול בחסות הצבא והמנהל האזרחי, בגדה המערבית. התנחלות אחר התנחלות. מאחז אחר מאחז. וג'בל אחרי ג'בל. תקופת בחירות עכשיו ונתניהו הרי תלוי בהם יותר מתמיד.


ההתנחלות נגוהות הוקמה כהיאחזות נח"ל בראשית שנות ה-80 אך המקום ננטש לאחר מספר שנים. בסוף שנות ה-90 המקום אוייש מחדש אך הפעם על ידי מתנחלים מהזרם הדתי-קיצוני וכיום חיים במקום כ-350 אנשים. בשנת 2013 הממשלה הכשירה את המאחז הלא חוקי נגוהות והקצתה לו 850 דונם. אבל למתנחלים בנגוהות זה לא מספיק. הם רוצים יותר. הרבה יותר. הם רוצים הכל.

bottom of page