top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

על חולצות לבנות רואים כתמים

גם אתם שמעתם על הבדיחה שנקראת "תושבי רחביה פעילי החולצות הלבנות שמפגינים נגד ההפגנות סביב בלפור?


היום נערוך לכם היכרות קצרה עם אחד הפעילים הצעקנים שם שקוראים לו תום ניסני, שמועסק על תקן משהו בארגון ההסתה בעל הסממנים הפאשיסטיים תנועת אם תרצו.


כאשר ניסני לא לובש חולצה לבנה ולא מתגורר בסמוך לרחוב בלפור, הוא לובש חולצה לבנה עם קצת כתמים עליה ומתגורר בהתנחלות מבודדת שנקראת נוקדים, הנמצאת כ-10 קמ מדרום מזרח לבית לחם.


כמו במקרה של רוב ההתנחלויות, גם בתוך וסביב ההתנחלות נוקדים ישנם מאות דונמים של קרקעות בבעלות של פלסטינים תושבי הכפרים הסמוכים, שאינם יכולים להגיע לאדמותיהם באופן חופשי, אלא בתיאום עם הצבא למספר ימים בודדים בשנה, וגם זאת רק בשל הליווי העיקש והמסור של עורכות הדין של ארגון חקל - ברית להגנה על זכויות אדם حقل: تضامن من أجل حقوق الإنسان ופעילים ישראלים.


אבל יש מתנחלים שלא אוהבים את הרעיון הזה. אחד מהם הוא המתנחל ניסני מ"רחביה" שגר בהתנחלות שנים בודדות בלבד, אבל כבר מרגיש מספיק סבבה שם על מנת לאיים על פלסטינים שהסבתא וסבא של הסבתא וסבא שלהם כבר עיבדו את הקרקעות הללו.


מעבר לכך, לניסני הקנאי ל"סדר הציבורי" יש עוד נטייה קצת ביזארית והוא להשתטח על אבנים. אבל לא חלילה על סתם אבנים, אלא על אבנים קדושות. מה שהוביל אותו להסתבכות לא נעימה עם רשויות החוק, שהסתיימה ב -220 שעות עבודה לתועלת הציבור.


אבל כנראה שניסני הוא מקרה מוצלח מאוד של שיקום. אחרת הוא בטח לא היה דורש עכשיו מהמשטרה לשמור על הסדר הציבורי, כדי שהוא ושכניו ברחביה יוכלו לישון בשקט. ניסני רודף אחרי חקלאים: https://bit.ly/300ta8w

ניסני הסתבך עם החוק: https://bit.ly/3g2cenK

מקור תמונה: ארגון חקל

bottom of page