top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

עינות נוקדים

מזמן לא דברנו כאן על ההתנחלות נוקדים. (קישור לפוסט האחרון על ההתנחלות נוקדים מאפריל 2021: shorturl.at/pzH27)

נוקדים היא מסוג ההתנחלויות שכל הזמן מתקיימת בה השתלטות אלימה על שטחים נוספים. פעם זה עבור "פארק" שקק״ל הקימה, פעם זה עבור "גינת כלבים" ופעם זה עבור "חורשה". הסיבה לכך היא שבמקום מתגורר גרעין קיצוני של מתנחלים שעסוקים כל הזמן בהשתלטות על אדמות מסביב להתנחלות.

לא מדובר כמובן בעניין חדש. נוקדים, כמו התנחלויות רבות אחרות, הוקמה על קרקעות שישראל החליטה מתישהו שהן "אדמות מדינה" ועל סמך זה הפקיעה אותן מבעליהן והקצתה אותן להתנחלויות שונות. בנוקדים ובמקרים רבים נוספים, ההתנחלות הוקמה מלכתחילה בצורה שמזמנת השתלטות נוספת על קרקעות חקלאיות של פלסטינים שלא הוכרזו, שהן במקרים רבים סמוכות לאותם שטחים שהוכרזו "אדמות מדינה".

במילים אחרות: המדינה בוזזת את מה שהיא יכולה לבזוז "על פי החוק" ואת השאר סוכנויות שונות המשרתות את המתנחלים (כגון: קק"ל, החטיבה להתיישבות או המועצות האזוריות והמקומיות השונות בגדה) כבר עושות בעצמן. זאת השיטה וכולם יודעים את זה. וכולם, למעט מן הסתם הפלסטינים שרכושם נבזז למול עיניהם, נראים מאוד מרוצים מהשיטה הזו.

בהקשר זה בדיוק, נבנו בחודשים האחרונים מספר "בריכות שכשוך" בלב שטחים חקלאיים שבעליהם הפלסטינים מנועים מלהגיע אליהם באופן סדיר, שנמצאים כמה מאות מטרים ממזרח להתנחלות נוקדים. אישורי בניה? תכנון מאושר? היזמים שעומדים מאחורי "נאות נוקדים" לא מתעסקים עם הבלים כאלו. הם עסוקים בלמנוע מפלסטינים לעבד את אדמותיהם סביב ההתנחלות, ולשם כך צריך להמציא אמתלות ו"אטרקציות" חדשות וכמובן גם לגייס מימון ממקורות ציבוריים שונים, כגון: מועצה אזורית גוש עציון.


bottom of page