top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

עזבונות 2022 - נוקדים

בשבוע שעבר העלנו כאן פוסט בו סיפרנו כיצד ועדת העזבונות של משרד המשפטים, קנתה להתנחלות האלימה והמבודדת איתמר, רכב שטח שישמש "להציל חיים ויופעל על ידי רבש"צ" (https://bit.ly/3IMqu4O). מהכרותנו את המציאות בשטחים בפרט ובהתנחלויות באוזר העיר שכם בפרט, אין לנו צל של ספק כי הרכב יופעל רק לשם הצלת חיים וכמובן שרק באישור הרבש"צ. היום אנו ממשיכים עם עוד החלטה שערורייתית של ועדת העזובות. כזאת הנוגעת להתנחלות מבודדת ואלימה נוספת - בעלת היסטוריה ארוכה של פלישות זדוניות לשטחים חקלאיים של פלסטינים. מדובר בהתנחלות נוקדים, עליה כתבתנו כאן לא פעם ולא פעמיים, בעבר (bit.ly/36ITrOF, bit.ly/3snUqL0, bit.ly/3qNA1z8, bit.ly/3qOjcnx).

שימו לב לציטוט הזה מתוך דו"ח ועדת העזבונות לשנת 2022: "ועד מקומי נוקדים מבקש מהוועדה סך 85,990 ש"ח לביצוע פרויקט של הגדלת שטח ירוק על ידי נטיעת עצים חדשים ומערכת השקיה מתקדמת. עלות הפרויקט כולו, כך הבקשה, 171,980 ש"ח. שקלנו הבקשה על כלל מרכיביה, שיווינו לנגד עינינו פירוט ההוצאות על פי מסמכי הבקשה, מצאנו כי מדובר בפרויקט ראוי ועל פי התקציב הנתון לפנינו לנושא, הננו מאשרים הבקשה במלואה, דהיינו 85,990 ש"ח, כפוף למימון תואם."

כדי להבין עד כמה ההחלטה הזו שערורייתית, אנו ממליצים לשוב ולקרוא את הפוסטים שפרסמנו בעבר על המקום הזה, אליהם הפנינו כאן למעלה. מדובר בהתנחלות שלפחות חלק מתושביה עסוקים מזה עשרות שנים בהשתלטויות אלימות על שטחים פרטיים של פלסטינים שכל חטאם מסתכם בזה שהם: אחת, פלסטינים. ושתיים, אדמותיהם נמצאות בסמוך להתנחלות שתושביה, או לפחות חלק ניכר מהם כאמור, חושבים שזה סבבה לבזוז רכוש של בני אדם אחרים. לא רק אנחנו חושבים ככה, אפילו המנהל האזרחי חושב כך. ולכן הוא הוציא עד היום כנגד ההשתלטויות של המתנחלים באזור זה, כמה וכמה צווי פינוי.

לפני כ-11 חודשים פרסמנו כאן פוסט שבו תיארנו את שאירע, כאשר הצבא ערך סיור עם בעלי הקרקעות הפלסטינים שמתנחלי נוקדים השתלטו על כ-70 דונם מאדמותיהם, לאחר שגישתם אליהן נחסמה באמצעות גידור פיראטי שהוצב על ידי ההתנחלות (https://bit.ly/41mvgwT). יודעים איך הם השתלטו על אותם 70 דונם? באמצעות "נטיעות עצים חדשים ומערכת השקיה מתקדמת". נשמע מוכר? לשם כך בדיוק הקציבה ועדת העזבונות להתנחלות נוקדים 85,900 ש"ח. אפשר לסמוך על "ועד מקומי נוקדים" שהוא יעשה בכסף הזה שהוא קיבל במתנה ממשרד המשפטים, שימוש דומה מאוד.

לדו"ח ועדת העזבונות לשנת 2022 - https://bit.ly/3S6gS7K


bottom of page