top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

סיפורו של פקח

זוכרים שלפני מספר שבועות סיפרנו כאן על ידידיה טליה, הפקח החדש והאלים של רשות הטבע והגנים, שמתגורר במאחז הלא חוקי שנמצא בחלקו בתוך שטח של שמורת הטבע המתוכננת מעון? למי שלא יצא לקרוא, אנו ממליצים לעצור כאן ולקרוא קודם את הפוסט הקודם ואז לחזור ולקרוא את המשך הפוסט הנוכחי. (https://bit.ly/41B8r7F).

ובכן, מה שלא סיפרנו בפוסט הקודם מפאת קוצר היריעה, הוא שב-11 לאפריל השנה, טליה הפקח, נתן לפלסטיני תושב אחד הכפרים בדרום הר חברון, קנס על סך 2,130 ₪, בשל "אחזקה וסחר בערך מוגן". בתצלום, מתועדים הפקח טליה ואדם נוסף שנראה כמו אחיו הגדול, האלים לא פחות ממנו, מחרימים שני שקים מלאים. שימו לב לתגובה שרט"ג מסרו לצפריר רינת, כתב עיתון 'הארץ' שפנה אליהם בעניין זה: "... הפקח קיבל פנייה מכוח צבאי שתפס רכב עמוס בעכוב. הוא הגיע למקום לבקשת הצבא ונתן את ברירת הקנס." העכוב (עכובית הגלגל) הוא צמח בר שגדל בחודשי החורף, שנחשב למעדן במטבח הפלסטיני המסורתי.

כן קראתם נכון: שני מתחלים בעלי רקורד עשיר של פלישות בריוניות לאדמות פרטיות, שמתגוררים במאחז לא חוקי שחלקו בנוי בתוך שטח שמורת טבע מתוכננת, אחד נושא בתואר "פקח" והשני מתלווה אליו, ככל הנראה על תקן של "מתנדב", נקראים על ידי הצבא "לאכוף" את החוק על פלסטינים, שעם קהילותיהם הם נמצאים בקונפליקט מתמשך. על העובדה שהמאחז הלא חוקי בו הם מתגוררים, בנוי בחלקו בשמורת הטבע, הצבא אבל לא שמע. לא נורא, בשביל זה בין היתר אנחנו כאן.

במהלך הבירור הסתבר אבל שטליה הפקח הנמרץ (מדי), כלל אינו מוסמך לפעול בגדה המערבית: "... הובהר לפקח שנעשתה טעות על ידו בכך שפעל שלא באזור הפיקוח. מינהל המרחב יקיים שיחה עם הפקח ללמידת האירוע על מנת שהוא לא יתרחש בעתיד". היינו ממליצים שבאותה הזדמנות "מינהל המרחב" יקיים שיחה עם טליה הפקח על עוד כמה עניינים דחופים. אבל זה לא יקרה כנראה. אחרת מלכתחילה טליה לא היה מתמנה לפקח.

לטור של צפריר רינת בעיתון 'הארץ' - https://bit.ly/3IccdgZ


bottom of page