top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

"נקודת חן"

בואו שמעו סיפור על 16 דונם, חברה בע"מ שלא קיימת ומשטרה עצלה עד מאוד:


בשנת 2008 פלש תושב ההתנחלות עלי, חן בן אליהו, לחלקה בת 16 דונם השייכת לתושבים פלסטינים מהכפר קריות, ושתל עליה כ-200 עצי זית. מדובר באזור מוכה אלימות מתנחלים, שנמצא ממזרח להתנחלויות

שילה ושבות רחל אשר בין השנים 2008-2012 הוצאו בו שבעה צווי פינוי שונים כנגד מתנחלים שפלשו למאות דונמים בבעלות פלסטינים. מי שהובילה את רוב הפלישות באזור זה היא חברת "משק אחיה", שכנגדה תלויים ועומדים שישה צווי פינוי באותו אזור.


מה עשה בן אליהו לאחר שהוצא כנגדו צו פינוי? מה שמתנחלים עושים כמעט תמיד במצבים דומים: מגישים עררים ובג"צים על מנת למרוח זמן, כי הרי זמן וכסף לא חסר להם. וכך בשנת 2008 בן אליהו הגיש ערר לועדת העררים הצבאית נגד צו הפינוי, ובשנת 2015 הוא הגיש עתירה לבג"ץ נגד ראש המנהל האזרחי בדרישה לבטל את צו הפינוי שהוצא כנגדו, בתקווה להרוויח עוד כמה שנים. וזה אכן עבד לו לא רע עד היום, עובדה שהוא עדיין נמצא שם.


על מה היה מבוסס הערר של בן אליהו? כמקובל במקרים דומים, על טענות "רכישה" ועיבוד. לתמיכה בטענותיו שהוא "רכש" את הקרקע, הגיש בן אליהו קבלה וחשבונית מס, שתיהן על סך 13,174 ש"ח שניתנו לו כך לטענתו, על ידי חברת "זמרת ארצנו בע"מ" בתאריך 9.3.2004. לא שמעתם על חברת "זמרת ארצנו" עד היום? אל תרגישו לא נעים, גם אנחנו לא הכרנו אותה עד לפני כמה שנים.


חברת "זמרת ארצנו" (כפי שניתן לראות בנסח החברה בקישור בהערה הראשונה) הוקמה בשנת 1995 והיתה בבעלותן של שתי עמותות שונות: עמותת "בית כנסת שבות רחל" ועמותת "שדות אמיר", אשר ממנה בן אליהו טוען שהוא רכש את הקרקע. הבעיה עם הטענה הזו היא פשוטה: חברת "זמרת ארצנו בע"מ" נמחקה על ידי רשם החברות בתאריך 11.10.1999, כלומר כארבע וחצי שנים קודם. ולכן חברה זו לא יכלה "למכור" שום דבר, ובודאי שלא להנפיק קבלות או חשבוניות מס מטעמה באותו זמן.


נראה, אם כן, שעל פניו ישנן שתי אפשרויות:

א. שהקבלה וחשבונית המס הוצאו שלא כחוק בשנת 2003, ארבע שנים וחצי לאחר שחברת "זמרת ארצנו" לא היתה קיימת, ואז נראה כי לכאורה מדובר בעבירת מס חמורה.


ב. שהקבלות והחשבוניות זויפו לקראת הגשת הערר של בן אליהו בשנת 2008 והוא המשיך לעשות בהן שימוש גם בעתירתו בשנת 2015, ואז על פניו נראה כי מדובר כאן בעבירת מרמה ובידוי ראיות חמורה.


וIsrael Police - משטרת ישראל, מה היא חושבת על כל הסיפור הזה? היא סגרה את תיק החקירה בטענה ש"אין די בפרטים הללו על מנת לקבוע האם בוצעה עבירה".



bottom of page