top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ניצחון בערעור שורשן

האמת שהיינו עסוקים בעניינים יותר חשובים בשבועות האחרונים, אך בכל זאת ראוי לעצור ולספר כאן שלאחרונה זכינו בערעור שהגשנו נגד פסק דין שחייב אותנו לפצות פעיל ימין קיצוני, מההתנחלות כפר אדומים, בסכום של 18 אלף ש"ח + 5,000 ש"ח הוצאות משפט.

מדובר בתביעת השתקה, שהוגשה נגדנו לפני כארבע שנים על ידי מר אביחי שורשן, על סך 120 אלף ש"ח. שורשן הוא מתנחל קולני שמקדיש הרבה מזמנו וממרצו על מנת לקדם את גירושם של תושבי הכפר הבדואי ח'אן אל אחמר מכפרם שבסמוך לו הוקמה בשנת 1979 ההתנחלות כפר אדומים. זאת, בטענה ש"בתיהם בנויים בניגוד לחוק", ועל אף שהם חיים באזור זה עשרות שנים - לפני שההתנחלות בה הוא מתגורר הוקמה - ועל אף שישראל אינה מאפשרת להם לבנות כחוק.

פסק הדין שנגדו ערערנו, ניתן לפני שנה וחצי על ידי שופטת בית משפט השלום בירושלים חוי טוקר, שקבעה כי הפרנו את פרטיותו של שורשן בכך שפרסמנו צילומים של מקום מגוריו, על מנת להוכיח כי הוא בעצמו מתגורר במבנה שנבנה והורחב מספר פעמים בניגוד לחוק. (קישור לידיעה בעיתון הארץ על פסק הדין של בית משפט השלום - https://bit.ly/3gfBhmQ).

בפסק הדין, שניתן לאחרונה בערעור שהגשנו, קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, עינת מולר, כי הפרסום שלנו היה רלוונטי ומוצדק בנסיבות העניין. לא פחות חשוב מכך, היא קבעה שהוא היה מדוייק עובדתית - עובדה שגם התובע לא היה טיפש דיו על מנת לנסות ולערער עליה. על סמך זאת, השופטת ביטלה את פסק הדין של בית משפט השלום, וחייבה אותו לשלם לנו בנוסף 7,000 ש"ח הוצאות משפט. (קישור לפסק הדין שניתן על ידי השופטת מולר - https://bit.ly/3per3cE).

על אף שכאמור ישנם עניינים חשובים יותר לדבר עליהם כאן, מצאנו לנכון להעלות את הפוסט הזה משני טעמים:

1. להודות לכל החברות והחברים שהתגייסו ותרמו לנו כסף ששימש אותנו בניהול ההליך המשפטי הזה.

2. להזכיר שלמול בריונות משפטית של הימין, ניתן וצריך לעמוד בלא מורא.

לסיום, ברצוננו להודות לעו"ד איתי מק שייצג אותנו בשתי הערכאות במסירות; וכן לקרן למגיני זכויות אדם (קז"א), שסייעה לנו בנדיבות במימון ההוצאות המשפטיות בשנים הללו.


bottom of page