top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

נ נח נחמ נחמן ובניו בע"מ – פוסט שני בסדרה

אנו ממשיכים היום לעוד פרק בסדרה המוקדשת ל"משפחה הלוחמת" – משפחת אייל מפסגות. למי שפספס את הפרק הקודם, אנו ממליצים לחזור ולקרוא אותו כאן למטה בפיד.


ובכן, שלוש שנים חלפו מאז הקמתו של "הפורום המשפטי" בראשות האחים נחי ומשה אייל, ובמאי 2008 נרשמה ברשם העמותות עמותה חדשה בשם 'ירוק עכשיו', שמטרתה המוצהרת: "הגנה על איכות הסביבה ושמירה על ערכי הטבע והנוף". בצירוף מקרים מעניין גם כתובת הארגון החדש נרשמה ברחוב המאסף 1 בירושלים, אותה כתובת שבה נרשם "הפורום המשפטי", שלוש שנים קודם לכן.


במשך מספר שנים מאז הקמת ארגון 'ירוק עכשיו', הוצגה יעל ישראל, הבת של אורי אריאל ומי שהיה הבוס של נחי אייל במפלגת 'תקומה' בזמנו, כמנהלת הארגון החדש שזה עתה נוסד. משכורת לעומת זאת, היא המשיכה לקבל בין השנים 2009-2015 אצל החבר נחי ב'פורום המשפטי' אשר בו היא הועסקה על תקן של "רכזת סביבה". אגב, יתכן ובעלי הזכרון החד שבינינו, זוכרים שבגלגול הקודם יעל ישראל עלתה לכותרות כפקחית רשות הטבע והגנים שסירבה לפנות את הבית בו היא חיה עם משפחתה בניגוד לחוק בלב שמורת הטבע ואדי קלט. היה צורך במאבק בן מספר שנים, ובעתירה לבג"צ על מנת שהיא תפנה בסופו של דבר את הבית בשנת 2008. העיקר "ירוק עכשיו". ברור.


נחזור לנחי הקומבינטור מההתנחלות פסגות: אומנם פורמלית הוא אינו מופיע כאחד ממקימי עמותת 'ירוק עכשיו'' אבל פרוטוקול האסיפה השנתית הראשונה משנת 2008 מגלה שבאותה שנה הוא היה בעל זכות חתימה בעמותה, זכות שעליה הוא ויתר בהמשך. מדוע ויתר?


בתחקיר שערך העיתונאי Uri Blau (אורי בלאו) עבור מוסף Haaretz הארץ שהתפרסם בשלהי שנת 2011, נחשף הקשר בין נחי אייל ובין מספר עמותות שבהן עבדו שניים מבניו, עו"ד יותם אייל (שהוזכר בפוסט הקודם) ואחיו אמוץ. הנה קטע מתוך התחקיר: "תחקיר מוסף "הארץ" מגלה שהתרומות ל"תצפית" - ולכמה גופי ימין אחרים - עוברות דרך ארגון שנקרא "הקרן לעצמאות ישראל - חברה לתועלת הציבור בע"מ". יו"ר הנהלת הקרן הוא נחמן (נחי) אייל מההתנחלות פסגות, איש ימין מוכר ורב פעלים, המכהן גם כמנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי."


אחד מהגופים ש'הקרן לעצמאות ישראל' (שנחי אייל עומד בראשה באופן פורמלי ב"התנדבות"), העבירה לו כסף, הוא ארגון 'ירוק עכשיו' ששניים מבניו, יותם ואמוץ אייל, קבלו ממנו במשך מספר שנים משכורות.

בשנת 2014 למשל העבירה 'הקרן לעצמאות ישראל' לארגון 'ירוק עכשיו' 65,000 ש"ח. באותה שנה משך הבן אמוץ משכורת של 90,000 ש"ח, שזה סכום כפול מהבא אחריו ברשימת העובדים. גם זה, כפי שכבר ראינו, עניין של מסורת בעמותות שמשפחת אייל מעורבת בהן.


במילים אחרות: אבוש נחי הוא יו"ר (בהתנדבות כמובן) של הקרן שהעבירה עשרות אלפי שקלים לארגון שהבן שלו עומד בראש טבלת השכר בו. אחלה אפיק "התנדבות". הלוואי על כולנו אבא עם כזו רוח התנדבות.


בפוסט הבא נדבר על עוד כמה צדדים מעניינים של מערכת היחסים התומכת במשפחת אייל.


עתירת הבת של אריאל: https://bit.ly/38Sww07

תחקיר 'הארץ' של בלאו: https://bit.ly/3iUUL2h

מידע כלכלי ארגון 'ירוק עכשיו': https://bit.ly/307awue

תמונה: פייסבוק יותם אייל


bottom of page