top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מתנחלים בלוד

אנשי כרם נבות מגנים בחריפות ומתנגדים נחרצות לכל אלימות כלפי אזרחים, תהה דתם ולאומיותם אשר תהה. אנחנו בכרם נבות מאמינים שמאורעות הימים האחרונים שבהם אזרחים יהודים וערבים תקפו אלו את אלו במקומות שונים בארץ, הם בראש ובראשונה פרי באושיו של משטר העליונות היהודית האגרסיבי שממשלות ישראל ברשותו של ראש ממשלה מושחת ומשחית, שחבר למליציות של כהניסטים אלימים, מקדמות משני צידי הקו הירוק. משטר זה כולל השפלה, התעמרות וגזל אדמות ומשאבים ממליוני פלסטינים ואת כליאתם של כשני מליון פלסטינים החיים ברצועת עזה".


ביום רביעי שעבר (!2.5) הגיעו מאות מתנחלים לעיר לוד.


ככה תיאר זאת Oren Ziv כתב וצלם האתר שיחה מקומית:

"מתנחלים מהגדה ופעילי ימין פיטרלו אמש (רביעי) בלוד, אחרי שעת העוצר, כשהם מתעמתים עם תושבים ערבים וזורקים לעברם אבנים. בכמה מקרים הם ירו באוויר. במשך שעות, המשטרה לא מנעה מהם לצעוד בעיר, ורק במקרים בודדים הם נהדפו בעזרת רימוני הלם".


לכל מי שאי פעם בילה קצת בגדה המערבית, התיאור כאן לא נשמע מן הסתם מאוד שונה ממה שתועד וצולם אין ספור פעמים סביב התנחלויות ומאחזים שונים. מתנחלים משתוללים בחסות הצבא והמשטרה, שבמקרה הטוב עומדים וצופים בהם מהצד ובמקרה הפחות טוב מסייעים להם בירי במקביל.


על פי הדיווחים, עיקר האלימות התרכזה סביב המכינה הקדם צבאית שמפעיל "הגרעין התורני" שהתמקם במקום בעשורים האחרונים, כחלק מהפוליטיקה של "יהוד" הערים המעורבות. פוליטיקה זו כוללת גם אם הדברים לא נאמרים מפורשות, את דחיקת האוכלוסייה הערבית שהיא במקרים רבים האוכלוסייה הענייה והמוחלשת ביותר.

בשנת 2015 פורסם ב-TheMarker Online תחקיר ארוך שהתבסס על עבודה שנעשתה במכון מולד - המרכז להתחדשות הדמוקרטיה - Molad. התחקיר חשף שעשרות גרעינים תורניים שמפוזרים בערי המרכז (בהן גם לוד) ממומנים במאות מליוני ש"ח מכספי המיסים, שמועברים בעיקר דרך החטיבה להתיישבות, תחת הכותרת של "תמיכה בפריפריה". הגרעינים הללו, שקשורים בטבורם למפלגות הימין הדתיות, הם למעשה זרוע פוליטית שמשמשת את המפלגות הללו לגייס קהלים תומכים .


החטיבה להתיישבות נזכיר, היא גם הגוף שאחראי להקמת ומימון חלק נכבד מהמאחזים וההתנחלויות בגדה המערבית. בשנת 2018 חשפנו כיצד החטיבה להתיישבות מממנת באופן שיטתי השתלטויות אלימות על קרקעות בגדה המערבית.


בנובמבר 2019 העלנו פוסט שהוקדש לארגון השומר יו"ש, אותו פתחנו כך:

"מה הקשר בין ארגון שמסייע לתושבי המאחזים האלימים ביותר בגדה המערבית לבין אזור התעשייה בלוד?"

הקשר הוא כמובן הקשר האמיץ בין אנשי הגרעין התורני בלוד ובין כמה מתנחלים שבאים מההתנחלויות והמאחזים האלימים ביותר בגדה.


עד כמה אמיץ? קחו למשל את ישיבת האסיפה הכללית של הארגון שהתקיימה ב-30 למאי 2018: בישיבה הזו מונו ארבעה חברי וועד מנהל לארגון, ששניים מהם הם אנשי הגרעין התורני בלוד. זאת, מלבד מנכ"ל הארגון דאז שהיה אף הוא מאנשי אותו גרעין תורני ומשרדי הארגון שנמצאים אף הם בלוד. קשר מספיק אמיץ? (פרוטוקול האסיפה השנתית).


אז בפעם הבאה כשאתם שומעים על אלימות בין יהודים לערבים ביצהר, שילה, אזור חברון או בלוד, חובה לזכור שאנשים בעלי אותו סדר יום לאומני-טרנספריסטי, הם הם מקור הבעיה והאלימות בכל מקום אליו הם מגיעים.


bottom of page