top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מתוך "כחול לבן שחור"

בדו"ח "כחול-לבן שחור" שפרסמנו לאחרונה, חקרנו את עבודת צוות קו כחול שתפקידו העיקרי היה ונותר לבחון את דיוק מפות ההכרזות על אדמות מדינה ששורטטו בשנים שקודם לכן. מטרת הדו"ח אינה להתווכח עם המדיניות של הכרזת אדמות מדינה, אלא לבדוק את רמת הדיוק והנאמנות של הגורמים המוסמכים (קרי, צוות קו כחול), לאמות המידה שהמערכת עצמה קבעה בבואה לקבוע את גבולותיהם של “אדמות המדינה” האלה.


במקרים רבים עבודת צוות קו כחול מנותקת מהמציאות השוררת בשטח, שכן ברובן המכריע של ההתנחלויות בגדה המערבית יש פלישות לשטחים שגם הרשויות הישראליות רואות בהם שטחים פרטיים. דוגמה אחת מיני רבות לנתק בין המפות למצב בשטח, היה אפשר לראות שוב בעת האחרונה כאשר הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש במנהל האזרחי פרסם להתנגדויות את מפת הקו הכחול של ההתנחלות עלי (שבין רמאללה לשכם). על פי מפה זו שטח הקו הכחול (החופף לחלוטין את שטח השיפוט של ההתנחלות) הוא 2,190 דונם, אלא שבדיקה של שטחה “האמיתי” של ההתנחלות עלי, כלומר השטח שקובעים קו הבנייה בהתנחלות ומערכת הכבישים ההיקפיים שסביבה, מעלה כי יש קשר רופף מאוד בין הקו הכחול לבין שטחה של ההתנחלות, ולמעשה היא משתרעת על פני כ–4,400 דונם בקירוב, ובתוכם 166 מבנים לפחות שנבנו על קרקעות פרטיות מחוץ לקו הכחול.


קראו עוד בדו"ח כחול-לבן שחור>> goo.gl/YWP5O2


bottom of page