top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

משרד התיירות מוציא סיור לשומרון

תארו לכם מדינה שמשרד התיירות שלה מארגן סיורים לציבור, שמטרתם היא לתמוך באנשים שפלשו באלימות לרכושם של אנשים אחרים ובנו עליהם חוות ועסקים. הם עושים זאת בין היתר באמצעות הלוואות/מענקים שאותה מדינה העמידה לרשותם. איככככס, גועל נפש, אה? מדינות מתוקנות מעמידות לדין מפרי חוק אלימים - לא תומכות בהם. בטח ובטח שהן לא מגייסות את משאביהן כדי להלל ולפרנס את אותם אנשים.

אבל כל זה, כאמור, לא קורה במדינות מתוקנות. כאן לעומת זאת, זה בהחלט קורה - ובסבסוד מלא של המדינה. גם אתם רוצים להשתתף בסיור כזה? מהרו והרשמו לסיור שמשרד התיירות בישראל, בשיתוף המועצה האזורית שומרון, מארגן ב"שומרון" ביום א' ה-20.3.2022. פרטי הסיור - bit.ly/3t81Vau

מכיוון שגם אנו מכירים את האזור הזה לא רע, אנו רוצים להמליץ לכם על כמה מה"היילייטס" של הסיור המתוכנן:

בשעה 12:30, על פי התוכנית, תבקרו במאחז הלא חוקי "גבעות עולם". המאחז הוקם בשלהי שנות ה-90, מספר קילומטרים מזרחית להתנחלות איתמר. מכיוון שההתנחלות האלימה, הקיצונית והמובדדת הזו, לא היתה די אלימה, קיצונית ומבודדת (לטעמם של מקימי המאחז) הם השתלטו על מאות רבות של דונמים, תוך שימוש באלימות מחליאה ושיטתית, שספק אם נראתה קודם כמוה בגדה המערבית והקימו שם את המאחז. גם היום, 25 שנה לאחר הקמת המאחז הבלתי חוקי הזה, תלויים ועומדים כנגד כל עשרות המבנים שנבנו שם, צווי הריסה שהמנהל האזרחי והצבא אינם מעזים להוציא לפועל.

נמשיך לתחנה הבאה: בשעה 13:15, תוכלו לנהוג בטרקטורון שמשרד התיירות ישכיר עבורכם מטרקטורוני אלון מורה. העסק הזה, מציע נהיגה עצמית בטרקטורונים, לאורכו ורוחבו של רכס 'הר כביר', צפון-מזרחית לשכם. האזור רוקן בשיטתיות, במהלך 25 השנים האחרונות, מאלפי הפלסטיניים תושבי הכפרים עזמוט, דיר אל חטב וסאלם. במהלך הסיור הרכוב, תעברו בתוך כרמי זיתים ושדות פאלחה רחבי ידיים שבעליהם לא יכולים להיכנס אליהם (למעט מספר ימים בשנה בחלק מהמקרים). בשלב מסוים תגיעו למעיין בשם "עין כפיר", שפעם, לפני שמתנחלי אלון מורה השתלטו עליו באלימות, קראו לו "עין אל כבירה". אבל אל דאגה, כיום פלסטינים לא יכולים להתקרב למקום. לרצינים מבין המצטרפים לסיור המעוניינים להרחיב ולהעמיק את ההיכרות עם האזור, אנו ממליצים לקרוא כיצד גורשו הפלסטינים מקרוב ל-12 אלף דונם, סביב ההתנחלות אלון מורה, במסמך שפרסם משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) בשנת 2017 (דו"ח OCHA ב-bit.ly/3pNFRxB).

בשעה 14:00, תבקרו ביקב כביר, שם תקבלו ארוחת צהריים (בחינם כמובן. משרד התיירות ישלם). יקב הר כביר - כמו עוד מאות בתים בהתנחלות האולטרה אלימה והקיצונית אלון מורה, שהוקמה במקום זה בשנת 1980 - בנוי על אדמותיהם הפרטיות, הרשומות בטאבו, של תושבי הכפר עזמוט אשר גורשו מהמקום. לא רק היקב בנוי בניגוד לחוק על אדמות פרטיות; כי אם גם הכרמים שבעלי היקב נטעו מסביב, בעיקר במהלך העשור האחרון, נטועים על אדמות שנרשמו בטאבו על שמם של בעליהם הפלסטינים. מדובר בעניין שגרתי באלון מורה.

לקראת סוף היום, תפגשו עם אחד מהוגיה של מדיניות "תג מחיר" בגדה, המתנחל בני קצובר. בהרצאתו, קצובר יוכל לספר לכם - על רקע הנוף של הר טמון וואדי אל-פארעה מצפון - כיצד ניתן למקסם את השימוש באלימות, על מנת להשיג מטרות פוליטיות.

אז אם גם אתם, כמו משרד התיירות והעומד בראשו - יואל רזבוזוב, חבר מפלגת יש עתיד, בקטע של לתמוך באנשים, שמעודדים או נוקטים באלימות על מנת לבזוז רכוש של אחרים; כל שעליכם לעשות הוא, להירשם אצל מר אריה צדוק בטלפון 0506214033 או בדוא"ל aryeht@goisrael.gov.il

הימהרו להירשם. כל הקודם זוכה!


bottom of page