top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

משרד החינוך תומך במאחז בלתי חוקי

משרד החינוך תומך במאחז בלתי חוקי סמוך למעלה אדומים>> https://goo.gl/H5E6G6


בשנת 2015 הוקם מאחז חדש על גבעה 378 ממערב להתנחלות נופי פרת שגם היא כזכור רק "שכונה" של ההתנחלות כפר אדומים, שהוקמה על ידי קבוצת אנשים שעזבה בסוף שנות ה70 את מעלה אדומים.


מאחז זה הוקם לאחר כעשור שבו לא הוקמו מאחזים חדשים בני קיום ארוך טווח. כמו במקרים קודמים בהם הוקמו מאחזים, גם במקרה זה מדובר בשילוב של יוזמה מהשטח של המתנחלים באזור, שזכו לתמיכה תקציבית ולוגיסטית מהמועצה האזורית בנימין - הלא היא המועצה העבריינית ביותר בגדה המערבית (ישנן עוד 5 מועצות אזוריות) בכל הקשור להשתלטויות על שטחים פרטיים ובנייה בלא היתרים.


מיקומו של המאחז נבחר בשל מספר סיבות:

-הוא שולט על כביש אבו ג'ורג' שהוא קטע מתוך הכביש המחבר את חלקה הדרומי של הגדה המערבית עם חלקה הצפוני ועליו נעות כל יום עשרות אלפי מכוניות פלסטיניות. וכן על כביש מספר 1 המחבר את ירושלים עם יריחו וים המלח.

-הוא שולט על שטחים בני למעלה מ-230 דונם שמתנחלים השתלטו עליהם בשנים האחרונות ושתלו עליהם כרמי זיתים. כרמי הזיתים נטעו על אדמות פרטיות בבעלות אנשי הכפר ענאתא שישראל הפקיעה בשנת 1975 עבור מעלה אדומים, אך לא עשתה בהן שימוש.

-הוא נמצא בלב אזור המאוכלס על ידי בדווים בני הג'האלין שגורשו מהנגב לגדה המערבית לאחר מלחמת 1948.

-הוא מוקם על חלקה הרשומה כאדמת מדינה ירדנית.


כמו במקרים אחרים של התנחלויות ומאחזים מובלעתיים, המתנחלים פרצו דרך בקרקעות פרטיות של פלסטינים (תושבי ענאתא כאמור) מתוך הנחה (מוצדקת מבחינתם) שהרשויות לא יעשו דבר על מנת לאכוף את החוק. בימים אלו אנשי "הרועה העברי" יחד המועצה האזורית בנימין מרחיבים את המאחז.


והצבא והמנהל האזרחי מה הם עושים? מעלימים עין ומגנים עליהם כמובן כמו במאות מקומות אחרים בהם מתנחלים פולשים לאדמות פרטיות. כי ככה זה במזרח הפרוע.


bottom of page