top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ממשיכים מהמקפצה

לפני קרוב לשנה העלנו כאן פוסט על האופן שבו תושבי המאחז ישוב אביגיל בדרום מזרח הר חברון, שלא מצליחים להיגמל מההרגל שלהם להשתלט על שטחים, השתלטו על שני מעיינות שנמצאים אחד בסמוך למאחז והשני בסמוך לכביש הגישה למאחז, שנפרץ באופן לא חוקי (כמובן). מאז פרסום הפוסט לא רק שהמתנחלים במקום לא נרגעו, אלא שברוח הזמן והמקום החוצפה שלהם רק הלכה וגדלה.

היום נדבר טיפה על מה שאלו שעומדים מאחורי עמוד הפייסבוק חויה מתוכננת- ארגון חברה חינוך, מכנים "בור המים המדהים של אביגיל". חפירת ותחזוקת בור מים להבדיל משימוש במי מעין, היא כידוע עניין שכרוך בעמל ובמאמץ רב. ועכשיו הזהרה! אנו ממליצים לכל מי שמתקשה להסכין עם העובדות ההיסטוריות היסודיות ביותר בהיסטוריה של הארץ הזו, לנטוש עכשיו, למה זה הולך לכאוב:

את "בור המים המדהים של אביגיל" לא מתנחלי אביגיל חפרו. למעשה את הבור הזה לא חפרו כלל יהודים. מי שחפר אותו הוא אחד מבני חמולת אבו עראם מיטא במהלך שנות ה-80. כלומר בין עשור לשניים לפני שהמתנחל הראשון הגיע למקום בשלהי שנת 2001, כדי להקים את המאחז, שהולך והופך בשנים האחרונות לשכונת וילות צעירה ומגניבה בעיני עצמה. הגיוני, כאשר בוזזים את הקרקע ובונים עלא באב אללה בלי שטויות כמו תוכניות והיתרי בנייה, נשאר די והותר כסף כדי לבנות וילה חמודה.

אגב, כל העובדות הללו לא הפריעו למתנחלים במקום להעלות לא מזמן פוסט שחוסר המודעות העצמית שלו מתחרה רק עם החוצפה ועזות המצח שלהם, שבו הם העלו תמונה של כמה ילדות עם מגרפות ומעדרים ומעליה כתבו: "נוער אביגיל האלופים משפצים את הכניסה לבור מים שלנו!!"

מה עוד קורה באזור המאחז הלא חוקי אביגיל? מתנחלים בכל הגדה מריחים את סוף הבוננזה של ארבע שנות ממשל טראמפ והם עסוקים בביזת אדמות בהיקפים עצומים. נראה שגם החברה באביגיל רוצים ליטול חלק במסיבה ולכן ממערב למאחז הולכת ונפרצת דרך על ידי חברת עבודות עפר מהתנחלות סוסיה השכנה. תוכנית יש? לא! אישורי בנייה? ברור שלא! אבל האנשים ש"בור המים המדהים" שייך להם, לא צריכים אישורים. הם יודעים מצויין Israel Police - משטרת ישראל וצה"ל - צבא ההגנה לישראל שביקום מקביל היו מעיפים אותם מהמקום עוד ביום הראשון שהם הגיעו למקום בסוף שנת 2001, הם בכיס שלהם.


bottom of page