top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מלשנים - אזור חברון

חוזרים היום לסדרת המתנחלים המלשנים. לפני מספר שבועות נחשף בעיתון 'הארץ' מנגנון ההלשנות שהמנהל האזרחי הקים ומתחזק בגדה המערבית. מדובר במנגנון אשר מאחוריו עומדת ההנחה שכל מתנחל הוא בעצם גם פקח בפוטנציה, שיכול ואמור לדווח למנהל האזרחי על כל סוג של בנייה ופיתוח פלסטינים בשטחי C. לכתבה בעיתון הארץ - https://bit.ly/3vjggkP

בפוסט הקודם בסדרה (https://bit.ly/3jOGCZD) סיפרנו על מספר מתנחלים, שהצטיינו בתחום "הפיקוח" באזור בית לחם. היום נדרים עוד טיפה ונכיר שני מתנחלים/פקחים בדרום הר חברון.

יום חמישי ה-14.8.2022 היה יום עבודה מוצלח בחייו של מתן פיקאר. בשעה 10 בבוקר, הוא הודיע למנהל האזרחי על כך שהוא רואה "רכב וציוד בניה" בכפר הפלסטיני הזעיר קוואויס, שנמצא מזרחית ליטא. כך לפחות עולה ממסד הנתונים של המנהל האזרחי, שמרכז את כל דיווחי המתנחלים/פקחים על עבודות שפלסטינים מבצעים. שעות ספורות מאוחר יותר דווח על ידי הגוף המכונה "חמ"ל C", כי "הוחרמו 13 פאנלים סולאריים וציוד נלווה". הכפר קוואויס נמצא באזור "מסאפר יטא" בו חיים כמה אלפי פלסטינים בכמה עשרות ח'רבות (כפרי רועים), שאותם ישראל מנסה לגרש ממקומות מגוריהם. אנשי קוואויס אומנם נמצאים מחוץ לאזור שהוכרז על ידי ישראל כ"שטח אש 918" - שממנו בג"ץ אישר לצבא לגרש כ-2,000 תושבים - אבל יש להם בכל זאת בעיה אחת רצינית: הם פלסטינים. ופלסטינים כידוע לא מקבלים מהרשויות הישראליות אישורי בניה בשטחי C שכולל כ61% משטח הגדה המערבית. ולכן כמעט כל מה שהם בונים, מוגדר אפריורית כ"לא חוקי". ולכן שוב, במסד הנתונים של המנהל האזרחי מופיעים מלבד הדיווח הזה, עוד 90 דיווחים נוספים של "הפקח" פיקאר. אגב, לא כולם הסתיימו באופן כה מוצלח מבחינתו. בתאריך ה-5.9.2022, הוא דיווח על מיקסר ומשאית בטון שעובדים מדרום לא-סמוע, כמה קילומטרים דרומית לקוואויס, אלא שמדיווח החיילים שהגיעו למקום, עולה כי ההצלחה היתה רק חלקית: "הכלי לא הוחרם כי לא הניע. העבודה הופסקה". יומיים לאחר מכן, הוא דיווח על באגר שעובד מצפון להתנחלות המבודדת והאלימה בית חג"י. אבל הפעם דווח כי "לאחר הגעת הכוח התברר כי הנ"ל בונים בשטח B". אומנם קצת פד'יחה אבל אפשר להבין: זה היה כבר ב-3 אחה"צ וקדמו לדיווח הזה עוד לפחות שלושה דיווחים נוספים שלו באותו יום, שהשתרעו על כל השטח שבין חלחול בצפון וד'הריה בדרום.

מתנחל נוסף אפילו יותר חרוץ ממתן פיקאר, הוא שי לוחי, המועסק על ידי המועצה האזורית הר חברון כ"רכז קרקעות". לוחי דיווח לא פחות מ-199 פעם למנהל האזרחי על עבודות של פלסטינים במהלך החודשים מרץ-אוקטובר 2022. ככה נראה למשל יום עבודה בחייו של לוחי: ב-1.10.2022 הוא דיווח שהוא ראה "טפלה גנרטור ומחפרון" באזור אם לסאפה ממזרח ליטא. "טפלה" למי שלא יודע/ת זה מערבל בטון, לרוב חשמלי, נייד. באותו יום הוא דיווח שהוא ראה גם כמה קילומטרים צפונית משם, באזור הכפר א-דיראת, "חציבת בור מים על אדמות סקר" באמצעות "גנרטור פטישון וכלים ידניים". הדיווח השלישי של לוחי היה כ-25 קילומטר נסיעה משם, מזרחית לתרקומיא. שם לוחי גילה "עבודה מאסיבית" של "2 באגרים ,מחפרון ומשאית". אגב, ה-1.10.2022 היה במקרה יום שבת. אבל על פי הדיווח ב'הארץ', לא מדובר באירוע חריג מבחינתו של לוחי "הפקח", שכן היו עוד 32 דיווחים שהוא העביר למנהל האזרחי בימי שבת ובימי חג.

חלומו של כל מעסיק, מיסטר לוחי הזה. נקווה שהוא לפחות מקבל משכורת 200% עבור הימים האלה.


bottom of page