top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מלשנים - אזור בית לחם

ברוכים הבאים לגדה המערבית מודל 2022 – המקום בו הרשויות הישראליות מעודדות אזרחים ישראלים להלשין על כל דבר שתושבים פלסטינים בונים או מעבדים. הכל חלק מ"המערכה על שטחי C" (הכתבה בעיתון הארץ - https://bit.ly/3vjggkP). לאחרונה נחשף בעיתון הארץ מסד הנתונים של המנהל האזרחי, המכונה "חמ"ל C", שעליו סיפרנו כאן בפוסט הקודם (https://bit.ly/3WPewvv). מסד נתונים זה, מלמד על האופן שבו מתנחלים מדווחים באופן שיטתי ויום יומי למנהל האזרחי, על כל אבן שפלסטינים מזיזים בשטח.

היום נתמקד במערכת ההלשנות שהמנהל האזרחי בסיוע המתנחלים, מתחזק סביב בית לחם - אזור שבו נרשמו למעלה משליש (404 מתוך 1167) מכל הלשנות המתנחלים, בחודשים מרץ-אוקטובר 2022. הדיווחים באזור בית לחם, הגיעו בעיקר משלושה גורמים שמחלקים ביניהם את העבודה על פי הגיון גיאוגרפי ברור.

החרוץ מבין השלושה, הוא אדם בשם אבי מרגולין, שעל פי מספר פרסומים באתרי ימין קיצוני, גר בעצמו במאחז לא חוקי שכנגד כל המבנים בו תלויים ועומדים צווי הריסה. מרגולין דיווח למנהל האזרחי 181 פעם במהלך החודשים הללו. הדיווחים שלו מתמקדים בעיקר באזור המשתרע מערבית ודרום-מערבית לבית לחם. "הפקח" החרוץ עובד כך מסתבר, גם בימי שבת ואפילו ביום כיפור. אין מה לעשות, מדובר ב"ארצישראל" אחרי הכל. לדוגמה, ביום כיפור האחרון (5.10), הוא דיווח למנהל האזרחי על "שריפה ככל הנראה פסולת באדמות סקר". "אדמת סקר" למי שלא מכיר את המונח, הוא מושג שהמדינה והמתנחלים משתמשים בו, במקרים שהם רוצים להשתלט על אדמה שלא נרשמה או הוכרזה קודם לכן כ"אדמת מדינה". זאת הסיבה שהם כל כך חמים על "אדמות סקר". כ-5 חודשים קודם לכן, ב-10.5, מרגולין דיווח למנהל האזרחי על "חריש ראשון של אדמות סקר" שבוצע באמצעות סוס ומחרשה. זאת בנוסף לשלוש פעמים בהן הוא דיווח על "חמור ומחרשה חורשים "אדמות סקר".

עוד מתנחל/"פקח" חרוץ שפועל באזור בית לחם, הוא אדם בשם "אליוסף". אליוסף דיווח למנהל האזרחי באותה תקופה, "רק" 95 פעמים, אבל הוא פועל בעיקר באזור שממזרח ודרום-מזרח לבית לחם. אליוסף בניגוד למרגולין, לא מתעסק עם חמורים וסוסים. אותו מעניינים בעיקר דברים גדולים, כמו משאיות, באגרים, מערבלי ומשאבות בטון.

ההתנחלות אפרת מתחזקת מערכת הלשנות עצמאית, שחולשת על סביבותיה. מי שנושאים בעיקר "עול" ההלשנות היום-יומי, הם ככל הנראה אנשי הבטחון של ההתנחלות, שעל הדרך נרתמים לדווח על כל בנייה "חשודה" של פלסטינים. לא פחות מ-92 דיווחים הגיעו מ"מוקד אפרת" בין החודשים מרץ ואוקטובר השנה. רובם מתמקדים בכפרים ארטאס ואל ח'ד'ר, מצפון להתנחלות אפרת, שנבנתה למרבה האירוניה על אדמות תושביהם שנבזזו לשם הקמתה והרחבתה.

למשל, ביום שני ה-7.3 בשעה 9 בלילה, "רבש"צ אפרת זיהה מנהרה בתוך חלקה פלס' בואדי פירים. החלקה נמצאת מעט דרומית לצומת ד' מרכז וואדי פירים, חלקה מגודרת בתלתלית". מספר הלשנות של "מוקד אפרת", על שכניהם מנוסחות כך: "זוהו כ2 חשודים עובדים בנק' ללא כלים כבדים" או "זוהה חשוד אחד בנק' ללא כלים כבדים". כנראה שבהתנחלות אפרת, שבעצמה מעורבת בכמה וכמה מקרי השתלטות פיראטית ואלימה על אדמות פרטיות (כמו זו למשל: https://bit.ly/3WLTzl2 או זו: https://bit.ly/3Q1CW2E), כל פלסטיני שמחזיק שפכטל ביד הוא בחזקת "חשוד". אלא אם כן הוא עובד אצלם כמובן.


bottom of page