top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ליאון אורליצקי

"משרד ליאון, אורליצקי ושות` הוא מהמשרדים המובילים בישראל למתן שירותי חשבונאות וביקורת, מיסים וייעוץ. המשרד חבר ברשת MOORE INTERNATIONAL, המעניקה לו פריסה בינלאומית."

היום נספר לכם על אחד מסניפיה של פירמת ליאון אורליצקי ושות, שאכן מעניק לו "פריסה בינלאומית". אבל לפני כן נזכיר שמשרד ליאון אורליצקי הוא אחד ממשרדי ראיית החשבון הגדולים בארץ, שאחד מבעליו היה עד שנת 2017 לא אחר מאשר ראש עיריית ירושלים, מר Moshe Lion - משה ליאון, שבסוף שנות ה-90 אף שימש כמנכ"ל משרד ראש הממשלה של בנימין נתניהו.


במהלך השנים שמו של משה ליאון צץ שוב ושוב בכל מיני פרשיות צווארון לבן והוא מצא את עצמו מבלה לא פעם בחדרי החקירות, בשל חשדות בעניינים שקשורים בין היתר להעלמות מיסים של המשרד שהיה בבעלותו. או בשל התנהלות כספית בעייתית של מפלגת הליכוד שהוא ניהל את חשבונותיה. וגם בעניינים הקשורים להתנהלותו ולהתנהלותם של בני הזוג נתניהו במהלך הקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה. קורה.


בראשית שנת 2017 משה ליאון מכר את חלקו בפירמה והפך לפוליטיקאי במשרה מלאה, במטרה להיבחר לראשות עיריית ירושלים. משימה שאכן עלה בידו להגשים (אומנם בקושי רב) בסוף שנת 2018, באמצעות קמפיין רווי פייק ניוז ומסרים גזעניים גסים. נו טוב, היה לו ממי ללמוד בשנים שהוא עבד צמוד לנתניהו (כתבה של ניר חסון בהארץ).


נחזור עתה לסניפיו של משרד ליאון אורליצקי שעליהם נכתב כך באתר: "משרד רואי חשבון ליאון, אורליצקי ושות` הוקם בשנת 1991 על ידי ארבעה שותפים. המשרד נמצא במגמת צמיחה מתמדת ופועל באמצעות שלושה סניפיו: תל אביב וירושלים (2 סניפים)".


אך משום מה נשמט מהאתר שלפירמת ליאון אורליצקי ישנו מזה כעשר שנים משרד קטן אחד נוסף, שנמצא בהתנחלות פסגות. ובכן לא בדיוק בהתנחלות פסגות, אלא באזור שעליו ההתנחלות פסגות השתלטה בניגוד לחוק בחלקה הצפוני, ממש מול המתחם שעליו השתלטה בניגוד לחוק, חברת מתקני פסגות, אשר לה הם מעניקים שירותי ראיית חשבון. (לפוסט שלנו על חברת מתקני פסגות: https://bit.ly/3fwGLMq)


אגב, 'מתקני פסגות' אינה החברה מפירת החוק והפולשת הסדרתית היחידה בהתנחלות פסגות, שבפירמת ליאון אורליצקי מעניקים או העניקו לה שירותי ראיית חשבון. גם לחברת Psagot Winery יקב פסגות, שבעליה יעקב ברג השתלט על כ-80 דונם בבעלות פרטית סביב ההתנחלות, מעניקים בליאון אורליצקי שירותי חשבונאות. (לפוסט האחרון שלנו על יקב פסגות: https://bit.ly/3fZPg1y)

כי ככה זה בפסגות - ישוב קהילתי בבנימין, כל הקהילה מגוייסת לבזוז קרקעות.


bottom of page