top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

כרוניקה של פוגרום ידוע מראש

בימים שישי שבת (12-13 לאפריל) מאות מתנחלים, רבים מהם חמושים, נטלו חלק בעשרות פוגרומים כנגד אוכלוסייה פלסטינית אזרחית במספר כפרים שונים. במהלך היומיים בהם התרחשו הפרעות בלא מפריע, שלושה פלסטינים נרצחו, עשרות רבות נפצעו ובתים ורכוש עלו באש. אין ספור תמונות ועדויות של פלסטינים מוכיחים שוב, כי הפרעות נעשו לא רק בליווי אלא גם בהגנת חיילים ובהשתתפות חברי מליציות מתנחלים שחבריהן מקבלים את נשקם וציודם מהצבא. עיקר התקיפות היו סביב התנחלות שילה ושרשרת המאחזים האלימים מאוד, שמשתרכת סביב ההתנחלות.


סדרת הפוגרומים הנוכחית החלה עם היוודע היעלמו של הנער בנימין אחימאיר מההתנחלות המבודדת והאלימה מאוד כוכב השחר. למרבה הזוועה התברר ביום למחרת (שבת ה-13 לאפריל), שהוא נרצח, אך החשודים במעשה טרם נעצרו נכון לשעה זו.


ככל הידוע וזאת על סמך פרסומים, הנער אחימאיר נרצח בזמן שהוא רעה עדר כבשים שנמצא בבעלות מתנחלים מהמאחז המבודד והאלים מאוד מלאכי השלום. המאחז הזה הוקם בשנת 2015 בתוך בסיס צבאי נטוש שמתנחלים השתלטו עליו. הבסיס הוא אחד מתוך מספר בסיסי אימונים שהצבא נטש בשנות ה-90, בעקבות הוצאת רוב מערך האימונים הצבאי מהגדה המערבית, בעיקר לנגב. הדפוס של השתלטות מתנחלים על בסיסים צבאיים נטושים והפיכתם למאחזים, הוא דפוס חוזר שאנו מכירים היטב ומתעדים גם במקומות נוספים בגדה המערבית.


דפוס נוסף שאנו מכירים היטב למרבה הצער, הוא נערים ונערות, שמגיעים למאחזים האלימים ביותר בגדה המערבית. שם הם משמשים לרוב ככוח עבודה זול ושלוח רסן, שבעלי מאחזים רבים עושים בו שימוש בשמחה וביעילות, על מנת לעשות את מה שהם עושים כמעט בכל מקום אליו הם מגיעים: לאיים, לתקוף, לגנוב, לבזוז ולגרש. נראה כי בנימין אחימאיר הגיע בנסיבות דומות למאחז מלאכי השלום, שתושביו יחד עם תושבי מאחזים נוספים באזור זה, אחראים לגירוש קהילות רועים וחקלאים פלסטינים מעשרות אלפי דונם של אדמות הכפרים אל מע'ייר ודומא.


למרבה הצער ויש לומר את הדברים בקול ברור: הרצח הזה מגיע על רקע מסע טרור אלים שנמשך מזה עשרות שנים שמנתנחלי האזור מקדמים כנגד תושבי כל הכפרים הפלסטינים שנמצאים ברדיוס של מספר קילומטרים סביב ההתנחלות שילה ומאחזיה (על כך אפשר לקרוא בכתבות בהארץ ובשיחה מקומית.


ויש לומר דבר נוסף בעניין זה בבירור: קהילה שעושה שימוש בנערים צעירים כדי לקדם אידיאולוגיה גזענית/לאומנית/פונדמנטליסטית/אלימה, היא קהילה שבמודע מוכנה להקריב את חייהם על מנת לקדם את מטרותיה הנלוזות. בנימין אחימאיר הוא קורבן של החברה שהוא גדל בה. חמור מזה, הוא קורבן של מדינת ישראל שהפקירה אותו ורבים כמותו בידיהם של אנשים קיצוניים ואלימים, שמבחינתם חיי נער צעיר הם עוד כלי לגירוש ונישול בני עם אחר שחי כאן בארץ דורות רבים.


ומעבר לכך, וזה המסר הכי חשוב שצריך להאמר חזור והאמר: מדינת ישראל מפקירה ביודעין ובמכוון את חייהם, כבודם, ביטחונם ורכושם של מיליוני פלסטינים תושבי הגדה המערבית, בידי מליציות מתנחלים אחוזות אמוק, אשר רוצחות, משמידות ובוזזות את רכושם של הפלסטינים היכן ומתי שמתחשק לחבריהן. אין כיום בגדה המערבית מטר מרובע אחד שניתן לומר שהוא בטוח לפלסטינים, אם בשל אלימות המתנחלים ואם בשל אלימות הצבא שמופקד על הגנת זכויות היתר של המתנחלים. בלא הגנה בינ"ל שתיכפה על ישראל, המציאות הזו רק תלך ותסלים ותעלה בחייהם ובשלמות גופם ונפשם של עוד הרבה מאוד פלסטינים וישראלים.



bottom of page