top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

יין נסך

ביום שישי (18 באוגוסט), שר האפרטהייד והגזענות בצלאל סמוטריץ' תיעד את עצמו "עושה יין" מענבים שהגיעו מהכרם של אדם בשם צביקי סטרוק. סטרוק מתגורר במאחז האולטרה אלים והמבודד אש קודש, שתושביו תועדו מאז הקמתו לפני כ-22 שנה, פורעים בתושבי הכפר קוסרה וברכושם אין ספור פעמים. סטרוק, שהוא בנה של "פעילת זכויות האדם" לשעבר והפוליטיקאית בהווה, אורית סטרוק, הוא פולש סדרתי שהורשע בתקיפה אכזרית של נער פלסטיני וישב על כך בכלא תקופה ממושכת. כן, היו פעם ימים כאלו שמתנחלים שתקפו פלסטינים, היו פה ושם עומדים לדין ואפילו יושבים בכלא. נוסטלגיה.

כתבנו כאן על סטרוק לפני כ-10 חודשים, בהקשר של הקצאת המים השנתית הנדיבה שהוא מקבל מרשות המים. אנו ממליצים לשוב ולקרוא את הפוסט הזה, כדי להיזכר במי מדובר (https://bit.ly/45jw5Z1). לא קשה אפוא לנחש, למה סמוטריץ' קנה (או קיבל) ענבים דווקא מסטרוק - מצא מין את מינו, כמו שאומרים.

סמוטריץ' היינן החובב, לא לבד. גם יקבי ירושלים א.ח.ש (אגודה חקלאית שיתופית) ויקב פלטר שיושב בצפון רמת הגולן, עשו איתו עסקים. אגב, מי שמספק את קו האשראי לעסק של סטרוק, הוא לא אחר מאשר בנק הפועלים. לא מעט אזרחים ישראלים מתעוררים בחודשים האחרונים ומבינים שהתפתחו כאן מתחת לאף שלהם במשך שנים, כיסי מוגלה שמאיימים להתפוצץ ולהרעיל גם את השגרה שלהם ואת מה שהם תופסים כערכים המקודשים להם. היקבים הללו ובנק הפועלים, כמו עוד גורמים רבים נוספים שעושים עסקים עם אנשים מסוגו של סטרוק, הם אלו שמנרמלים את המציאות שמפלגתו של סמוטריץ' יחד עם שאר מפלגות הקואליציה, מבקשות להפוך לנורמה בכל מקום ובכל תחום בחיים הציבוריים בישראל.

זה מה שהם מכירים ואוהבים. הם יעשו כל שביכולתם שזה גם מה שאתם תכירו.


bottom of page