top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

טעות, טועים...

אתמול פסק בג"צ על פינוי מאחז מצפה כרמים שהוקם על קרקעות פרטיות בבעלות פלסטינים. אלא שהמתנחלים טוענים שהכל נעשה "בתום לב" ולכן דורשים להכשיר את המאחז באמצעות מה שנקרא "תקנת השוק" שנועדה להסדיר סכסוכי בעלות במצבים שבהם אנשים רכשו בתום לב נדל"ן בהתבסס על רישום בטאבו שהתגלה בדיעבד כשגוי.

כאן אין רכישה, אלא ביזה. כאן אין משא ומתן בין מוכר וקונה, אלא פלישה אלימה. כאן אין שני צדדים שווים שמתקשרים על בסיס וולונטארי, אלא מתנחלים לאומנים וחמושים שמגובים על ידי מדינה ו צה"ל - צבא ההגנה לישראל שמטרתם היא להפשיט אוכלוסייה ילידית ומקומית שחיה תחת דיקטטורה צבאית, מנכסיה.

פירקנו כאן בעבר בסדרת פוסטים את טענת "תום הלב" של המתנחלים (לינקים לפוסטים בהמשך).

הנה כמה מהארועים המרכזיים שקרו שם ב53 השנים האחרונות:

1967 - הצבא חותם בתום לב על צו לסגירת שטח אש 906 שנמצא ממזרח לרמאללה.

1975 - הצבא חותם בתום לב על צו נוסף לסגירת שטח בן כ-1,070 דונם נוספים עבור שטח אש.

1976 - בשטח שנסגר מוקמת בתום לב היאחזות הנח"ל כוכב השחר.

1979 - היאחזות הנח"ל כוכב השחר מאוזרחת בתום לב ומתנחלים נכנסים לגור במקום.

1980 - על מנת להסדיר את מעמדה של ההתנחלות, הצבא מוציא בתום לב צו תפיסה לשטח בן 820 דונם. באותו זמן גודלה של כוכב השחר עומד על כ-15 דונם, כלומר כ2% מהשטח שהצבא תפס עבורה. 820 הדונם הללו הם בתוך השטח שנסגר על ידי הצבא בשנת 1975 (כלומר ה1,070 דונם).

1981 - הצבא מקצה להחטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית שטח בן כ-1,070 דונם. זאת אומרת שהצבא העביר לחטיבה להתיישבות בניגוד לחוק שטח הגדול ב-250 דונם מהשטח אותו הוא תפס ל"צרכי בטחון" בשנת 1980 עבור ההתנחלות.

1995 - החטיבה להתיישבות יוזמת בתום לב תוכנית מתאר להתנחלות כוכב השחר. התוכנית כוללת שטח בן 1,420 דונם. זאת אומרת שתוכנית המתאר שאושרה להתנחלות כללה 600 דונם נוספים מעבר לצו התפיסה משנת 1980.

סוף שנות ה-90 הוקם בתום לב המאחז מצפה כרמים מדרום מערב להתנחלות כוכב השחר.

1999 - המאחז פונה. האתר אליו הוחלט בתום לב להעתיק את מצפה כרמים, היה גבעה בבעלות פרטית של פלסטינים מדיר ג'ריר. הגבעה ממוקמת ממזרח להתנחלות בתוך שטח אש 906 .


המנהל האזרחי החל בתום לב בהליך של תכנון ואישור תוכנית המתאר להעתקת המאחז למקום זה, על אף התנגדותם המפורשת של היועצים המשפטיים במנהל האזרחי שהבינו כי כל העסק לא חוקי. תוכנית המתאר בסופו של דבר מעולם לא אושרה, אבל המאחז הועתק בכל זאת לאותו מקום בתום לב.


המנהל האזרחי הוציא לכל המבנים במקום ללא יוצא מן הכלל, צווי הריסה, אבל בתום לב מעולם לא אכף אותם.

בשנת 2011 ארגון אמנה החל לבנות במקום בתום לב ובניגוד לחוק, 14 מבני קבע.


בתאריך ה-27.8.2020 בג"ץ ברוב של שני שופטים נגד אחד מחליט שהמאחז יפונה בתוך שלוש שנים לאחר שלמתנחלים יבנו בתים אחרים, אבל המתנחלים מאיימים בתום לב שהם ישנו את החוק ויאפשרו לכנסת לבטל החלטות של בג"ץ שלא מוצאות חן בעיניהם.



למידע נוסף קראו את הפוסטים הקודמים שלנו על מצפה כרמים: https://bit.ly/3jlTKj9 https://bit.ly/2FZ5h9G https://bit.ly/2YFmjQA

bottom of page