top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

חלופת מעצר לעינן טנג'יל

בפוסט הקודם, דיברנו כאן על איש ביטחון של ההתנחלות בת עין שצפה על התקיפה הפרועה שארעה ב-12 לנובמבר האחרון, שנטלו בה חלק בין 10 ל-20 מתנחלים, שמהלכה הותקפו באבנים ובאלות חלקאים פלסטינים מהכפר צוריף ומספר פעילים ישראלים שסייעו להם למסוק את זיתיהם (https://bit.ly/3qHRN79).

על אף שהתקיפה שתועדה במצלמות של הפעילים, אירעה לפני למעלה מחודשיים, המשטרה "הצליחה" לעצור עד כה רק אדם אחד בביצוע התקיפה. מדובר בבחור בן 19 בשם עינן טנג'יל. טנג'יל תועד כאשר הוא יחד עם חברו (שאותו המשטרה טרם "הצליחה" לזהות), תוקף בעזרת אלה פעילי שמאל. משפחתו של טנג'יל כך למדנו, מתגוררת בקריית עקרון, אבל הוא, כמו לא מעט צעירים נטולי מסגרת, התגלגל לאחת ההתנחלויות האלימות בגדה המערבית. שם, ישנם די אנשים, שרכשו ידע וניסיון כיצד לקחת צעירים מוכי גזענות לאומנית ולעשות מהם תוקפים אלימים ומסוכנים.

ב-10 בינואר, התקיים בבית משפט השלום בירושלים, דיון במעצרו של טנג'יל עד תום ההליכים. הדיון, ברשות השופט ביאלין אלעזר, נסוב סביב בקשתו של טנג'יל להשתחרר ממעצר למה שנקרא "חלופת מעצר". והנה, מי שהתגייס לשכנע את בית המשפט להפקיד בידיו את טנג'יל העציר, על מנת שיבלה אצלו את תקופת המעצר בתנאים של מעצר בית, הוא בחור בשם יוסף חיים מגנזי.

במידה והשם הזה נשמע מוכר לכמה מקוראינו הוותיקים, אין זה פלא. באוגוסט האחרון, הקדשנו כאן פוסט ל"חוות מגנזי" מאחז לא חוקי שנמצא ממערב להתנחלות ניל"י. אנו ממליצים לחזור ולקרוא אותו לפני שאתם ממשיכים לקרוא (https://bit.ly/3AbBrXG). מסתבר שמיסטר מגנזי - שגם כנגדו, כפי שהעידה באת כוח המדינה, עו"ד דקלה מנחם, מתנהלת חקירה בחשד של השגת גבול ואיומים - ניסה לשכנע את השופט, שהוא האדם הראוי לפקח על העציר שאמור לשהות בתנאי מעצר בית.

אין פלא. מאחזי החוות הללו, בנויים על כוח עבודה צעיר, זול ואלים. הנה הדברים שאמר מגנזי בבית המשפט: "אני מכיר את המשיב (הכוונה לטנג'יל) מאדם שהתקשר אלי ואמר לי שאני יכול לעזור לבן אדם ...החווה קיימת מזה שנתיים וחצי, אני ואשתי הקמנו אותה, יש לנו שטחי מרעה והעדר יוצא למרעה בשטחי החווה, יוצא בוקר וחוזר אחרי כמה שעות. יש אצלנו שני חבר'ה שצריכים עוד מעט להתגייס, החווה בנויה על מתנדבים…"

קישור לפרוטוקול הדיון - https://bit.ly/3GIE4Ta

סביב "חוות מגנזי" ישנן השתלטויות נרחבות מאוד על קרקעות. מיקומה של החווה נועד למעשה להשיג מטרה אחת: להשתלט על שטח בין 2,500-3,000 דונם מאדמות הכפרים שבתין, דיר קדיס ונעלין שנמצאות ממערב להתנחלות ניל"י ולמאחז של מגנזי. לשם כך נפרצה בקיץ האחרון דרך עפר ממערב למאחז, שמובילה לנקודה שנמצאת כקילומטר מערבית למאחז. אלו "שטחי המרעה" שהוא דיבר עליהם בבית המשפט. אלא שלא מדובר ב"שטחי החווה" כפי שהוא טען, כי אם בשטחים ש"החווה" - בסיוע הצבא שמעניק לתושבי המאחז שירותי שמרטפות 24/7 - עסוקה בהשתלטות אלימה עליהם. לשם כך, יש צורך בכוח אדם זול ואלים, ועל פניו נראה שהעציר עינן טנג'יל, הוא בהחלט יכול להיות מועמד מתאים למשרה. רק שלרוע מזלם השופט ביאלין אלעזר הבין שמדובר בהצעה בעייתית בלשון המעטה, ולכן דחה את הצעתו הנדיבה של מגנזי.


bottom of page