top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

חוות מגנזי

לפני קצת למעלה משנתיים הוקם מאחז לא חוקי ממערב להתנחלות ניל"י - כפר שיתופי. המאחז הוקם כחווה חקלאית יחד עם עוד עשרות מאחזים דומים שהוקמו בשנים האחרונות. לכאורה, זה אינו מקום שגרתי להקמת מאחז, שכן ההתנחלות ניל"י היא התנחלות חילונית/בורגנית שנמצאת בחלקה המערבי של הגדה המערבית, בסמוך לכפרים שבתין ודיר קדיס שעל אדמותיהם הבזוזות היא הוקמה.


ההתנחלות ניל"י אומנם מעורבת עד צוואר במספר מקרים של גזל מאסיבי של אדמות פרטיות בבעלות פלסטינים (כתבנו על כך בעבר- https://bit.ly/3CgWAAv), אבל זו אינה בהכרח התנחלות שעד לפני מספר שנים היינו מצפים לראות סביבה מאחז לא חוקי שהוקם כחוות צאן. אבל הזמנים השתנו והמתנחלים כיום משתלטים באלימות על שטחים שבעבר לא ראינו אותם פועלים בהם באופן הזה (לסיפור השתלטותה של ההתנחלות ניל"י על אדמות חקלאיות של תושבי הכפר שבתין בשיתוף עם רכבת ישראל Online, ראו קישור - http://bit.ly/2LBHYld).


המאחז נקרא "חוות מגנזי" על שם מייסד המקום, אדם בשם חיים יוסף מגנזי. כמו במקרה של כמעט כל המאחזים שהוקמו בשנים האחרונות, גם בחירת מקומו של המאחז של מגנזי נעשתה בקפידה. המאחז הוקם ממש בקצה הדרום מערבי של תוכנית מתאר 203/6 שאושרה על ידי המנהל האזרחי בשנת 1999 (קישור לתוכנית- https://bit.ly/3rPbyIS).


בשנת 2015 המנהל האזרחי מיפה מחדש את גבולות השטח שישראל החליטה עוד בשנות ה-80 שהוא "אדמות מדינה". בעקבות המיפוי הזה שערך "צוות קו כחול" במנהל האזרחי, חלק משטח התוכנית נותר מחוץ ל"אדמות המדינה", והפך להיות שטח שבכל מקרה הבניה בו אסורה. אבל זה לא מה שהפריע למיסטר מגנזי ולגופים המושחתים ורבויי התקציבים שעומדים מאחוריו, לבנות במקום את רוב מבני המאחז בכל זאת, בידיעה שהמנהל האזרחי לא ינקוף אצבע על מנת לפנות את המקום. אחרי הכל יש למנהל האזרחי אליבי מצויין: מכיון שמדובר ב"בניה לא חוקית בתוך שטח תוכנית מתאר מאושרת", אז למה שהם יאכפו את החוק? שהמתנחלים במועצה אזורית בנימין יאכפו את החוק. חחחחחח, כן אנחנו יודעים שהצחקנו אתכם/ן.


כאמור, חלפו למעלה משנתיים מאז שהמאחז של מגנזי הוקם ועתה הגיע הזמן להשתלט על שטחים נוספים. ואכן בשבועות האחרונים מתנחלים פרצו דרך מהמאחז לכיוון מערב, אל תוך אדמות הכפר דיר קדיס ומשם אל תוך אדמות הכפר נעלין. מדובר בשטחים שלמתנחלים אין בהם ולו אבק של זכות גם על פי החוק הצבאי הישראלי, אבל זה לא מפריע להם לקדם השתלטות אלימה נוספת במטרה להקים מאחז חדש מצפון לכפר נעלין. ואיפה צה"ל - צבא ההגנה לישראל בסיפור הזה? הצבא עסוק בלתת למגנזי שירותי שמירה 24/7. אין לו זמן למנוע מאלו שפורצים את הדרך, כמה מאות מטרים משם, להמשיך ולהשתולל.








bottom of page