top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

חגיגות הביזה בהתנחלות תקוע

ביום חמישי האחרון (29.6.2023), הופיע הזמר ברי סחרוף, בהתנחלות המבודדת והאלימה תקוע, במסגרת מה שמכונה שם "פסטיבל הבירה". לפני כחמש שנים כתבנו כאן על ברי סחרוף, לאחר שהופיע במועצה אזורית הר חברון - אחד ממוקדי האלימות הקשים בגדה המערבית (https://bit.ly/3NAPLQI). הפעם ההופעה התקיימה כשבוע לאחר גל פרעות אלים במיוחד. במהלך מספר ימים, שטף את הגדה גל של אלימות מתנחלים שהתבטא במספר רב של תקיפות, הצתות וירי על פלסטינים. בנוסף להקמה מהירה של מספר מאחזים שמטרתם להשתלט באלימות על אדמות ולהוות מוקדי יצוא חדשים של אלימות. גם ההתנחלות תקוע תרמה את תרומתה. מספר קילומטרים מזרחית להתנחלות הוקם מאחז חדש. משאית ואוהל בשלב זה, שהצטרפו לשלושה מאחזים לא חוקיים נוספים שהוקמו במהלך השנים ממזרח להתנחלות (https://bit.ly/3pwGr8g).

יש כאלה המתפתים לחשוב שתקוע היא התנחלות "מתונה". הסיבה לכך, קשורה לכך שבמקום חי עד למותו לפני 10 שנים, הרב מנחם פרומן. ואכן, ישנה במקום גם אוכלוסייה מתונה יחסית, שחלקה, מן הסתם רואה את עצמה כממשיכת דרכו של פרומן, שמחפשת בדרכה למתן ואולי אף לפתור, את הסכסוך עם הפלסטינים. אך יש להודות, שהאוכלוסייה שנתנה את הטון במקום מאז הקמתו לקראת סוף שנות ה-70, היא אוכלוסייה אלימה וקיצונית, מהסוג שניתן למצוא בכל ההתנחלויות הממוקמות בעומק הגדה המערבית (https://bit.ly/46AMN7u). הלך הרוח הרווח במקום, בא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות האחרונות לכנסת, בהן למעלה משלושת רבעי הקולות הלכו למפלגות ורשימות ימין גזעניות - הגדולה מביניהן היא זו של בן גביר, סמוטריץ' ורוטמן (לתוצאות הבחירות לכנסת ה-25 - https://bit.ly/43cIXyv). לפני כשנתיים וחצי העלנו כאן פוסט ארוך בו תארנו כיצד ההתנחלות הזו הוקמה וכיצד היא מתנהלת כיום (https://bit.ly/3CZ3QCo).

השורה התחתונה ברורה: אותה גסות רוח שהאידיאל שלה הוא עליונות יהודית תוך דיכוי פלסטינים. אותה תחמנות כוחנית שמאחוריה תיאבון ביזה אין סופי לעוד שטח. ואותה גזענות אלימה. שום בירת בוטיק ואף קונצרט רוק, לא יסתירו את החרפה הזו.


bottom of page