top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

וועדת העזבונות - השומר יו"ש

בתאריך ה-31.5.2021, פרסמה וועדת העזבונות של משרד המשפטים, את החלטותיה באשר לחלוקת העזבונות לשנת 2021. כספי העזבונות שמגיעים למדינת ישראל, מחולקים מדי שנה, לגופים שונים שפונים לוועדת העזבונות - בבקשה לקבל מענקים עבור פרויקטים שונים. מדי שנה, הוועדה דנה בבקשות המועברות לה, ומחלקת את הכספים על פי קריטריונים מאוד גמישים כנראה, אם כי ברור ששמירה על לשון החוק, היא ודאי אינה אחת מהם (מסמכי ועדת העזבונות מהשנים האחרונות - bit.ly/3MlK0oz).

בשנים האחרונות כתבנו כאן כל מיני החלטות שערורייתיות של הוועדה הזו. בשנת 2016, למשל, הוועדה החליטה להקציב 115 אלף ש"ח להתנחלות המבודדת והאלימה, רחלים, על מנת שזו תשפץ "מעיין" שלא קיים (קישור לפוסט: bit.ly/3tn4TH3). בשנת 2019 הוועדה הקציבה להתנחלות מבודדת ואלימה נוספת, בית-אל, מאה אלף ש"ח לשם שיפוץ קרוואנים, שההתנחלות הציבה על קרקעות פרטיות של פלסטינים, אותן היא גזלה מתושבי הכפר דורא אל-קרעא (קישור לפוסט: bit.ly/3MiFR4D). בשנת 2020, הוועדה החליטה להעניק להתנחלות תומר בבקעת הירדן, לא פחות מ-300 אלף ש"ח כדי לשפץ את הבריכה במקום (קישור לפוסט: bit.ly/3HwQsp2). בקיצור, על וועדת העזבונות המתנחלים יכולים לסמוך כמו על שעון שוויצרי: כל שנה והקצבותיה. כל שנה וסקנדליה.

לכן עברנו בסקרנות על כל סעיף - ממאות הסעיפים שכולל הדו"ח של הוועדה לשנת 2021 - על מנת לראות מי קיבל הפעם מהוועדה, עבור מה וכמה. מתוך שלל הפינוקים והצ'ופרים, שהוועדה הרעיפה גם השנה על מתנחלים, אנו רוצים להתעכב היום על סעיף אחד, סעיף 20210946 בעמוד 66 של המסמך, שזו לשונו:

"במסגרת נושא תמיכה עיקרי של הגנה על משקים חקלאיים מפני פשיעה חקלאית, הגישה ‏עמותת "השומר יו"ש – ארגון השמירה ביהודה ושומרון" בקשה לתמיכה בסך 540,367 ש"ח לשם ביצוע תכנית של הקמת שני צוותים ניידים שינדדו בין חוות חקלאיות ביהודה ושומרון ובבקעה. בבקשה פורטה התכנית של השמירה על השטחים החקלאיים באמצעות הצוותים הללו, באמצעות ריינג'רים וכן באמצעות רחפנים. לאחר שהוועדה עיינה בבקשה ובצרופותיה, מקצה הוועדה תמיכה בסך 200,000 ש"ח."

ארגון השומר יו"ש הוקם בשנת 2013; על ידי קבוצת מתנחלים ואנשי ימין קיצוני, שחלקם קשורים לגרעין התורני בלוד. חלק ניכר מהם, היה ועודנו מעורב אישית בהשתלטות אלימה על קרקעות ובניה לא חוקית. או במילים אחרות, הפרת חוק שיטתית. למעשה, ספק אם יש ארגון ישראלי נוסף, שמעורב באופן כה עמוק, בסיוע ובתמיכה בהפרות חוק ובאלימות מתנחלים - שמטרתן לגרש פלסטינים ממאות אלפי דונם של אדמות חקלאיות ומרעה. אבל כל זה לא הפריע בין היתר למשרד החקלאות ופיתוח הכפר להעביר לארגון הזה קרוב ל-4.7 מליון ש"ח בשלוש השנים האחרונות. הגיוני. וכי למה באמת שתהיה למדינה בעיה להעביר כסף, לאנשים המשמשים כקבלני ביצוע של מדיניותה? (העמוד הרלוונטי באתר מפתח התקציב - bit.ly/3vy6ufQ). ההיגיון הזה, תקף להעברות תקציביות אשר משרד החקלאות מבצע מדי שנה, כמו גם למענקים אשר ועדת העזבונות במשרד המשפטים מעניקה לארגון האלים הזה. ככה זה כאשר משאבי המדינה משמשים למלחמות נגד קהילות רועים ילידיות.

על הארגון הזה כתבנו בעבר. ממליצים לשוב ולקרוא את הדברים: כאן: bit.ly/3CaSHx7 וכאן: bit.ly/3pyHUYy

קישור לכתבה הארוכה שפורסמה אתמול (2.3.2022) באתר שיחה מקומית על הארגון - bit.ly/36RJZIt


bottom of page