top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

התרעה שניה מפני מעשי נקם של מתנחלים

ב-7.10.2023 ביצע חמאס סדרת פשעים מחרידים שאין עליהם כפרה, נגד אלפי אזרחים ישראלים. (https://bit.ly/3S7iLDm).

בזמן שהחברה הישראלית אבלה וכואבת, יש מי שמנצלים את המצב לפגיעה נוספת בתושבים פלסטינים נטולי הגנה. מאז ה-7.10 מתנחלים בגיבוי ולעיתים אף בסיוע הצבא והמשטרה, מסלימים את האלימות נגד האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית בגדה המערבית במטרה לפגוע ולגרש תושבים מאדמותיהם ומכפריהם.

במקביל, הצבא חסם דרכי גישה לכפרים מבודדים באופן שמבודד ומסכן אף יותר את תושבי הקהילות הפלסטיניות, ומונע מתושביהן גישה לשירותים ומצרכים בסיסיים. הרשתות החברתיות מלאות בקריאות של מתנחלים ואנשי ימין קיצוני, לנקום בפלסטינים בגדה המערבית ואף בתוך ישראל, והן מתורגמות למעשי אלימות בשטח, הכוללים: ירי והרג תושבים פלסטינים, פשיטות חמושות על כפרים, איומים מפורשים, פלישות לשדות חקלאיים והשחתת תשתיות, רכוש ויבול.

דוגמאות מוחשיות לכך ראינו בפשיטה של מתנחלים המתגוררים באזור ההתנחלות האלימה שילה יחד עם הצבא, על הכפר קוסרה, שהסתיימה בהריגתם של 4 תושבי הכפר (11.10). מקרה נוסף תועד כאשר מתנחל שהגיע מכיוון המאחז האלים חוות מעון, ירה בתושב פלסטיני ממרחק של מטרים בודדים, בתוך הכפר א-תוואני בדרום הר חברון (13.10). דוגמה נוספת תועדה לא הרחק משם בכפר הפלסטיני ח'רבת סוסיא, לשם הגיע בולדוזר המצוי ככל הנראה בבעלות מתנחל תושב האזור, הרס בורות מים וחסם את הדרך המובילה לחלק מבתי הכפר, שעה שחילים איבטחו אותו (16.10).

לאלימות הזאת ישנן תוצאות בשטח: בשבוע האחרון תושבי מספר קהילות שחשופות מזה שנים לאלימות המתנחלים והצבא, נאלצו לברוח ממקומות מגוריהן. מדובר בין היתר בקהילות: ואדי אל סיק, עין אל רשאש, ח'רבת אל רד׳ים, אל פארסיה, א-נסארייה, עין אל שיבלי ואל מוערג׳את מרכז.

ההשלכות של אלימות המתנחלים, הצבא והמשטרה, נגד קהילות פלסטיניות בגדה המערבית, גובה ועשויה למרבה הצער לגבות עוד בעתיד, קורבנות רבים משני הצדדים. זוהי שעת חירום. היקפי האלימות שאנו עדים להם בימים אלו הם חסרי תקדים. בשעה קשה זו אנו חוזרים ואומרים את המובן מאליו: כשם שפשעי הכיבוש והאפרטהייד הישראלי אינם יכולים להצדיק בשום אופן את פשעיו הרצחנים של חמאס, כך גם רצחנותו של החמאס אינה מצדיקה אלימות ופגיעה באוכלוסייה פלסטינית אזרחית חפה מפשע. בשעה הזו נדרשת התערבות מהירה, נחושה ועקבית של רשויות אכיפת החוק על מנת למנוע מעשי אלימות ונקם ופגיעה נוספת באוכלוסייה אזרחית.


bottom of page