top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

התחקיר שלנו על מכסות המים של רשות המים התפרסם ב Guardian

באוקטובר האחרון פרסמנו תחקיר על הקצאות המים שרשות המים מעניקה למתנחלים מפרי חוק סדרתיים - כמה מהם, מהאלימים ביותר בגדה המערבית (https://bit.ly/3IvWwkS). הקצאות המים הללו, הן מרכיב חיוני, שבלעדיו אותם מתנחלים לא היו יכולים להשתלט באלימות על שטחים עצומים, אם לשם עיבודם ואם לשם הפיכתם לאזורי מרעה שפלסטינים אינם יכולים להתקרב אליהם בלא להסתכן באלימות קשה. התחקיר התפרסם בזמנו באתר החדשות זמן ישראל (חלק א' - https://bit.ly/3VHodfJ; חלק ב' -https://bit.ly/3FwIhfa). לפני מספר ימים התפרסמה ב-Guardian כתבה גדולה המבוססת על אותו תחקיר.

הכתבה מתמקדת בשוד האדמות המסיבי שביצעה חברת 'משק אחיה' (שמה הרשמי הוא 'ארץ זית שמן'), שהשתלטה על מאות דונמים של אדמות בבעלות משפחות מהכפרים קריות וג'לוד, ונטעה עליהם כרמי זיתים וענבים. כנגד החברה הגזענית והאלימה הזו, הוצאו במהלך השנים לא פחות משישה צווי פינוי. שלושה מתוכם, הוצאו לפועל לפני מספר חודשים, בזכות מסירותן וחריצותן של עורכות הדין של ארגון חקל, המייצגות את בעלי הקרקעות בהליכים משפטיים, שעורכי הדין של 'משק אחיה', מורחים על שנים ארוכות. שלושה צווי פינוי נוספים טרם בוצעו, וכנגד פלישות נוספות של החברה הזו, המנהל האזרחי מעולם לא טרח להוציא צווי פינוי. הנה פוסט שפרסמנו כאן באוגוסט 2019 על המשקיעים שעומדים מאחורי חברת 'משק אחיה': (https://bit.ly/42Z2DGw).

ברור שכל מפעל הגזל הזה לא יכול היה להתקיים, בלא הקצאות מים נדיבות מאוד של רשות המים. מדובר בקרוב למיליון ליטר בשנה שרשות המים מקצה לחברה הזו! ישנם מעט מאוד מתנחלים בגדה שמקבלים מרשות המים הקצאת מים גדולה יותר. אלו מיליון ליטר שמוזרמים להפרת חוק שיטתית, אלימה וגזענית. מיליון ליטר שכל אחד מהם, הוא תזכורת לכך שמאחורי העבריינות הלאומנית והגזענית של מתנחלים ישראלים בגדה המערבית - עומדת מדינת ישראל על שלל רשויותיה.

לכתבה ב-Guardian על התחקיר - https://bit.ly/43mqtvT

לתחקיר המלא שלנו באתר כרם נבות - https://bit.ly/3UbxmeY


bottom of page