top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הקרן לעצמאות "ישראל"

ימנים רבים אוהבים לתקוף את עמותות השמאל על כך שהאינטרסים שלהן "נגועים" מפני שמקור המימון שלהן מגיע מחו"ל. חשבתם שהמימון של ארגוני ימין הוא מקומי? בואו שמעו סיפור:


יום חמישי ה12 לדצמבר 2013 היה יום עבודה עמוס ב"תפוח הגדול", אך למרות זאת לשבעת חברי עמותת 'קרן נחלת ישראל' היה מספיק זמן כדי להיפגש. הכיצד זה שחברי עמותה שכתובתה הרשומה נמצאת בכפר ורדים שבגליל נפגשו דווקא בניו יורק?


בשנת 2007 ייסד יהודי חם בשם אהרון פולבר חברה לתועלת הציבור (חל"צ), יחד עם עוד מספר ישראלים נוספים מלאי כוונות טובות, בשם 'הקרן לעצמאות ישראל'. שניים מבין שותפיו להרפתקה החדשה היו האחים נחי ומשה אייל, זוג עסקנים כבדים בעלי מערך קשרים מתוחזק היטב עם פוליטקאים מהימין הקיצוני-מתנחלי. לימים התברר שחלק לא מבוטל מהכוונות הטובות של האחים אייל הופנה באופן ישיר ועקיף, בין היתר, לניפוח המשכורות המפנקות שלהם ושל ילדיו של אחד מהם. על כך כתבנו כאן ממש לאחרונה (https://bit.ly/2Xb9gG6).


מהיכן הגיע הכסף של החל"צ החדש? ובכן, בשנת 2008 הוקם בארה"ב ארגון פילנתרופי בשם 'Israel Independence Fund' שאמור היה לעבוד בצמוד ולממן את הארגון של האחים אייל ואהרון פולבר. מי שעומד מאחורי 'Israel Independence Fund' הוא המולטי מליונר קנת אברמוביץ - יו"ר ידידי הליכוד בארה"ב באותה עת ותורם כבד של נתניהו.


גם מר פולבר לא עבד בחינם. בשנת 2008 למשל הוא קיבל מהארגון המשותף לו ולאחים אייל משכורת של 442 אלף ש"ח, אך במהלך שנת 2009 עלו יחסי השותפים כנראה על שרטון ומר פולבר עזב את הארגון ועימו עזב גם הכסף הגדול שהגיע מקנת אברמוביץ בניו יורק. כנראה שצריך לדעת עם מי לריב, או נכון יותר, עם מי בשום פנים ואופן לא לריב.


אך בזאת לא הסתיימו השאיפות הפוליטיות של מר פולבר. באוקטובר 2010 הוא הגיש, יחד עם אזרחית אמריקאית בשם ג'ודי פרידמן, בקשה לרשום עמותה חדשה ששמה עלול להשמע לכם מוכר: 'הקרן לעצמאות ישראל', אך ככל הנראה בשל הזהות עם שמו של החל"צ שאותו נטש זמן קצר קודם לכן, פולבר ושותפתו נאלצו בסופו של דבר לרשום את העמותה החדשה תחת השם 'קרן נחלת ישראל'. מטרת העמותה היתה "לחזק ולתמוך בפרויקטים שתורמים לחיזוק הזהות הציונית והיהודית של תושבי מדינת ישראל ע"י תמיכה כספית ועזרה לארגונים". מאיפה הכסף? מהקרן של קנת אברמוביץ, שהכסף שלו כאן בארץ הולך לכל מיני ארגוני ימין בואכה ימין קיצוני, ביניהם גם 'רגבים' ו'אם תרצו'.


בנומבמר 2011 ביקשו חברי העמותה החדשה לצרף אליהם עוד שישה חברים, כולם אזרחים אמריקאים. כך קרה שרובם המוחלט מתוך שבעת חברי העמותה, שנוסדה רק חודשים ספורים קודם לכן על מנת 'לחזק את הזהות הציונית' של כולנו, לא רק שאינם חיים בישראל, הם אפילו לא אזרחים ישראלים.


bottom of page