top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הפדרמנ'ס

ביום שישי (3.5.2024) פרסמה ממשלת בריטניה את החלטתה להטיל סנקציות על "נוער הגבעות", ארגון להב"ה ועוד ארבעה מתנחלים שעל פי לשון ההודעה: "..אחראים ישירות לאלימות חמורה נגד אזרחים פלסטינים". על אחד מהארבעה, נריה בן פזי, כתבנו כאן לפני שבוע


זה מה שנכתב בהודעה הרשמית של הבריטים על הפעיל הוותיק ביותר מבין הארבעה שעליהם הוטלו סנקציות:  "נעם פדרמן – פעיל קיצוני, מתנחל, ובעבר הדובר של תנועת כך ומראשיה בטרם הפסיקה את פעילותה, בשעה שהתנועה הפיצה קריאות למדיניות גזענית בוטה ואלימה. הוא אימן מספר קבוצות של מתנחלים לבצע פעולות אלימות נגד פלסטינים ולימד אותם כיצד להימנע מההשלכות האפשריות של מעשיהם על ידי הרשויות הישראליות".


במידה והשם פדרמן מצלצל לכם מוכר, הרי זה מכיוון שגם עילי פדרמן בנו של נעם פדרמן וגם ינון לוי חתנו של פדרמן, זכו להיכלל ברשימת סנקציות קודמת של הממשלה הבריטית שפורסמה ב-14.2.20024, בשל פעולות אלימות שהיו מעורבים בהן, נגד קהילות פלסטיניות בדרום הר חברון.


היום נספר כאן על עוד פרט או שניים שקשור למשפחת פדרמן: בסוף שנות ה-90 בני הזוג פדרמן השתלטו על כמה עשרות דונמים השייכים לפלסטינים תושבי חברון שנמצאות בסמוך ל"גבעת החרסינה" - חלקה הצפוני של התנחלות קריית ארבע. כדי להבין מה קורה שם, נזכיר כי ההתנחלות קריית ארבע בנויה על מספר מובלעות שישראל השתלטה עליהן בעיקר באמצעות הכרזות על אדמות מדינה. המשמעות של עובדה זו היא שבסמוך לכל אחת מהמובלעות הללו ישנם שטחים חקלאיים של פלסטינים שבמקרים רבים מתנחלי קריית ארבע החליטו שבא להם להשתלט עליהם. פוסט שכתבנו בעבר על האופן שבו ישראל השתלטה על אדמות קריית ארבע בהערות.


ההשלתטות על השטח שמדרום לגבעת החרסינה נעשתה בדיוק באותו אופן. במהלך השנים בני הזוג פדרמן בנו בתוך שטח חקלאי פלסטיני מספר מבנים לא חוקיים, שכנגדם הוצאו צווי הריסה, שפה ושם אפילו הוצאו לפועל ונהרסו. אלא שהפדרמנ'ס מעולם לא הוצאו מהמקום על ידי מי שאמור היה להעיף אותם משם ולדאוג לכך שהם לא יחזרו לפלוש. אגב, למי שאמור היה לדאוג לכך קוראים משטרת ישראל. וכך עם הזמן התקבעה הנורמה המושחתת שהפולשים עושים בעשרות הדונמים שעליהם השתלטו, כבתוך שלהם. 


כך הפך השטח שהם השתלטו עליו ל"חוות פדרמן". אז אם בא לכם להתארס, לרכב על סוס או סתם לקפוץ על "טרמפולינה אולימפית", הפדרמנ'ס ישמחו לארח אתכם עבור תשלום, שהם מעולם לא טרחו להעביר לבעלי הקרקע אותה  בזזו. 




bottom of page