top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

המבנה הלא חוקי של צבי יחזקאלי

לפני כשנה וחצי, ימים ספורים לאחר שבג"ץ פסל את "חוק ההסדרה", פרסמנו כאן פוסט ארוך שעסק בתפקיד שלקחו על עצמם מתנחלים שונים, שעובדים בכלי תקשורת שונים (חלקם ניתן לכנות עיתונאים ואילו אחרים אינם יותר מליצני תקשורת), על מנת לקדם את התמיכה הציבורית בחוק. "חוק ההסדרה" בא לעולם כידוע על מנת ל"הסדיר" את מעמדם של אלפי בתים ועשרות אלפי דונם בבעלות פרטית, שהמדינה גזלה באמצעים שונים מפלסטינים.

הבעיה עם קבוצת האנשים הזו, שחלק גדול מחבריה אגב מתגורר כיום או קשור משפחתית להתנחלות עפרה שרוב בתיה נבנו על קרקעות בבעלות פלסטינית פרטית, היא שאף לא אחד מהם טרח להדגיש בפני הציבור הרחב , שיש להם אישית או לקרוביהם, אינטרס אישי כבד מאוד ש"חוק ההסדרה" לא יפסל על ידי שופטי בג"ץ. לא יפה ולא מכובד. אבל גם לא מפתיע. (קישור לפוסט: https://bit.ly/3e61sxj)

אחד מהעיתונאים שדווקא לא הוזכר בפוסט המדובר, הוא פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי. יחזקאלי אומנם גר למעלה מעשור בהתנחלות - הקיצונית והאלימה במיוחד - בת עין, אבל ביתו אינו ממוקם על קרקע בבעלות פלסטינית פרטית, אלא על קרקעות שנרכשו על ידי יהודים לפני שנת 1948. כך לפחות טוען המנהל האזרחי. יתכן.

יחזקאלי הוא דוגמה לעיתונאי שהוא גם פעיל פוליטי. לגיטימי. עמדותיו משקפות נאמנה את הלכי הרוח המקובלים בקרב הימין המתנחלי-קיצוני-פונדמנטליסטי שבתוכו הוא חי. אכן, זאת ללא ספק זכותו להאמין שאלוהים הבטיח את הארץ ליהודים. לא חסרים כאן אנשים שכמוהו מאמינים בכך. אנחנו לא מתווכחים כאן עם אנשים במישור האמונות, אבל אנחנו כן ממסגרים את הדברים שכמה מהם אומרים, במישור העובדתי. ובמקרה של יחזקאלי, צריך להבין כי הוא לא רק עיתונאי שמחזיק בעמדות ימין קיצוניות, אלא הוא גם אדם שמשתין על החוק כשבא לו. ומסתבר שבא לו.

מה בא לו? בא לו לפלוש לשטח ציבורי ולבנות עליו בית לא חוקי. הבית נבנה מאחורי ביתו של יחזקאלי, שיושב על נחלה שגודלה בסך-הכל קרוב לשני דונם. אבל שני הדונם הללו, כך מסתבר, לא מספיקים למיסטר יחזקאלי. הוא רוצה עוד. אז הוא פולש. אין פלא, זה הסטנדרטים המקובלים בעולם שבו הוא חי.

קראו את הכתבה שפורסמה בשיחה מקומית, ובפעם הבאה כשאתם שומעים או צופים ביחזקאלי מדבר על "הכאוס במזרח התיכון", תזכרו ש"הכאוס" הזה דווקא בא לו טוב באופן אישי. טוב מאוד אפילו. או כמו שאומר הפתגם הערבי העממי : "من برا هالله هالله، ومن جوّة يعلم الله" ואם אתם לא מבינים את המשפט, שאלו את יחזקאלי. הוא כבר יסביר לכם. (הידיעה באתר שיחה מקומית על ביתו הלא חוקי של יחזקאלי - https://bit.ly/3Jew6TJ).


bottom of page