top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

המאחז של בן פזי באדמות טייבה

ביום שני (20.6.2022) פרסמנו דו"ח חדש שעוסק בהשלכות ההרסניות של עשרות מאחזי הרועים שהוקמו בעיקר במהלך העשור האחרון בגדה המערבית. המאחזים הללו הם חוד החנית של אלימות המתנחלים, שמטרתה אחת: גירוש פלסטינים.

היום נקפוץ לגיחה קצרה לאזור שנמצא ממזרח לכפר טייבה (מזרחית לרמאללה), שם הוקם בשנת 2019 מאחז לא חוקי על ידי אדם בשם נריה בן פזי, שהגיע למקום מההתנחלות הסופר אלימה כוכב השחר. על המאחז האלים הזה כתבנו כאן (https://bit.ly/3tRPyiU) לפני כשנה, אבל הנה תזכורת קצרה: בן פזי הקים את המאחז שלו כקילומטר מההתנחלות רימונים, שהוקמה במחצית השנייה של שנות ה-70 על אדמות פרטיות של תושבי טייבה שנתפסו באופן "זמני" ל"צרכי בטחון". אגב, "צרכי הבטחון" כנראה עדיין תקפים שכן אחרת הצבא ודאי היה מפנה את ההתנחלות ומחזיר את הקרקעות לבעליהן.

עדר הפרות של בן פזי תועד אין ספור פעמים פולש לאדמות בבעלות פרטית של תושבי טייבה, שנמצאות קילומטרים סביב המאחז. למותר לציין שכנגד כל המבנים במאחז של בן פזי תלויים ועומדים צווי הריסה, אבל כל זה לא הפריע לחטיבה להתיישבות, אחד הגופים העברייניים ביותר שפועלים בגדה, להקצות לבן פזי בלא בדל של שקיפות כמובן, שטח בן 546 דונם של "אדמות מדינה". כפי שחשפה תנועת שלום עכשיו, זה גם לא מפריע למשרד החקלאות להעביר מדי שנה מיליוני שקלים לשומר יו"ש - המליציה החמושה שמספקת בין היתר גם לבן פזי חיילים, שמטילים טרור על אלפי דונם.

מה זה טרור במקרה של בן פזי וחבריו במאחז? טרור זה גרוש משפחות רועים בדואיות שחיו ועיבדו במשך עשרות שנים, את השטחים שעליו השתלט. עניין שפשוט מאוד לראות במקרה זה גם בשטח עצמו (אלפי דונם שהוברו תוך שנים ספורות) וגם בתצלומי אוויר. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכנס לקישור ולצפות בתצלומי האוויר המסודרים על פי שנה - https://bit.ly/3tTjzPo

קישור למפה האינטראקטיבית של המאחזים ולדו"ח - https://bit.ly/3MZwV37

קישור למאמר של הרב אריק אשרמן על המאחז של בן פזי - https://bit.ly/3zTO77n


bottom of page