top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הכשרת מאחזים - חוות צאן קדר

ממשיכים לפוסט נוסף ואחרון לעת עתה, בסדרת הפוסטים המוקדשים לעשרת המאחזים הלא חוקיים אותם הממשלה המושחתת והגזענית של מדינת ישראל, החליטה להכשיר. והפעם נקפוץ לבקר באזור המדברי שממזרח לבית לחם, במאחז ששמו: חוות צאן קדר - מצפה יהודה.

כדי להגיע לחתונה של שראל ואשרת, או של איתמר ומיכל שהתקיימה כמה ימים קודם, היה צריך לנסוע לכיוון ההתנחלות מעלה אדומים ואז בכיכר מול הכניסה הראשית של ההתנחלות, להמשיך ישר (יש שלטים אדומים הגדולים שמזהירים מפני כניסה לאבו דיס), ואז לנסוע כמה קילומטרים על כביש אפרטהייד - שמתנחלי קידר לא מוכנים שפלסטינים ייסעו עליו (https://bit.ly/3yAS9Q2). קצת לפני הכניסה להתנחלות קדר יש פניה ימינה לכיוון התנחלות "קדר הישנה". ממש לפני השער של "קדר הישנה", יש שלט חום שמפנה לדרך עפר שיורדת ימינה ואז נעלמת בעיקול. מכאן נוסעים על דרך עפר שעוברת בין דירי צאן וצריפים דלים שבהם מתגוררות משפחות רועים בדואיות משבט הג'הלין, אותם ישראל גירשה מהנגב אל הגדה המערבית, שאז הייתה בשליטת ירדן. אחרי כ-5-6 דקות נסיעה בדרך העפר, האורחים הנרגשים הגיעו ליעדם.

היעד הוא מאחז לא חוקי שהוקם לפני כשלוש וחצי שנים, בלב שטחי מרעה של קהילות בדואיות. "שמירה על אדמות מדינה" קוראים לזה כאן היום. כדי להקים את המקום הזה, היה צורך לפרוץ דרך פיראטית באורך של כקילומטר ולבנות מספר מבנים שכנגד כולם תלויים ועומדים צווי הריסה של המנהל האזרחי. כך נראית המציאות ב"בית קטן בערבה" הישראלי בלב הגדה המערבית: משפחה ישראלית אחת, עם כביש פרטי, קו מים פרטי, מערכת סולרית פרטית ושירותי איסוף אשפה פרטיים שהמועצה האזורית גוש עציון מספקת, יושבת במאחז לא חוקי שהוקם בסיוע מספר רשויות וארגונים מפרי חוק סדרתיים, בלב מקבצי ישובים בדואים נטולי כל תשתיות. אל תוך התמהיל הרעיל הזה, מגיעה הבורגנות הישראלית השאננה והשבעה, כדי לחגוג את החתונות של הדור הבא של חברת האדונים שהתפתחה כאן.

בפברואר 2020, פורסם בעיתון הארץ, שעם הקמת המאחז בספטמבר 2019, המנהל האזרחי דווקא התכוון לפנותו. אלא שאז הגיע הוראה ממיסטר אבי רואה (אדם עם רקורד עשיר ביותר של מעורבות בעבירות בנייה וגזל קרקעות - https://bit.ly/403oIC3), ששימש אז כ"יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות", שלא לפנות את המאחז. באיזו סמכות? שימו לב לזה: באותה ידיעה נכתב כי ארז קמיניץ (שעל שמו קרוי "חוק קמיניץ"), ששימש אז כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כתב למשרד ראש הממשלה כי "התערבות הדרג המדיני לטובת הפסקת פינוי מאחזים היא תופעה חוזרת, המעלה חשש להתפתחותה של מגמה בעייתית עד מאוד החותרת תחת שלטון החוק". וואלה, מי היה מאמין! לידיעה בעיתון הארץ - https://bit.ly/3mSLSwH

הדרך להפיכה המשטרית שהממשלה המושחתת והגזענית מובילה כיום, חלפה באין ספור תחנות, כמו המאחז הזה לדוגמה, שבהן "שלטון החוק" רוצץ ורוטש על ידי ממשלות שמבחינתן תמיד היה דחוף יותר לדחוף אצבע לעין של פלסטינים, מאשר לכבד את החוק. משברים בסדר גודל כמו זה שאנו חווים כאן בהווה, אינם צומחים יש מאין. הם יונקים מתרבות פוליטית עבריינית, שמטופחת באהבה במשך עשרות שנים. שאלו למשל את בני הזוג גרינגליק במאחז מצפה יהודה. הם יספרו לכם בדיוק איך זה עובד.


bottom of page