top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

"הכל תוך הצגת מראית עין"

בשבוע שעבר הלך לעולמו בנימין בן אליעזר (פואד). הקריירה הצבאית של פואד כללה שני פרקים בהם הוא שימש בתפקידים מרכזיים במנגנון הכיבוש ומיסוד מפעל ההתנחלויות בגדה: בשנים 1979-1981 הוא שימש כמפקד הגדה המערבית ובשנת 1983 בעוד אזרח , הוא מונה לתפקיד "מתאם הפעולות בשטחים" בו הוא שימש עד שנת 1984. במהלך תפקידו כמפקד הגדה המערבית (1979-1981) בן אליעזר חתם על ארבע מפות שהגדירו לראשונה את שטחי השיפוט של ארבע מתוך ששת המועצות האזוריות שישראל הקימה בגדה המערבית: בקעת הירדן, בנימין, מגילות, שומרון. (המועצות האזוריות של גוש עציון והר חברון הוקמו בשנת 1982).

על פי מפות המנהל האזרחי, שטח ששת המועצות האזוריות הישראליות בגדה הוא כ- 2,675,000 דונם, שהם 47.7% מכלל שטח הגדה המערבית.

מועצות אזוריות אלו עומדות מאחורי חלק ניכר מהפעילות הלא חוקית שמטרתה השתלטות על אדמות בגדה המערבית ונישול פלסטינים מאדומתיהם. דברים ברוח זו נכללו בדו"ח ששון משנת 2005 (עמ' 258):

"התמונה הנגלית לעין המתבונן היא הפרת חוק בוטה על ידי משרדי הממשלה, רשויות ציבוריות, מועצות אזוריות באיו"ש ומתנחלים. הכל תוך הצגת מראית עין כאילו יש כאן מערכת מוסדית מסודרת הפועלת כחוק" (ההדגשות הן במקור)


בנימין בן אליעזר יזכר כמי שתרם למיסוד מפעל ההתנחלויות וגזל האדמות בגדה המערבית בשלביו הראשוניים.


bottom of page