top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

החשמל של מצפה רינה והבסיס הסמוך

עין קיניא הוא כפר פלסטיני קטן למדי, שנמצא מספר קילומטרים ממערב לרמאללה. באוקטובר 2021 כתבנו כאן על השתלטות של מתנחלים מההתנחלות המבודדת והאלימה דולב, על חלק מאדמותיהם הפרטיות של תושבי הכפר. במקום הוקם מאחז קטן, שכנגד כל המבנים בו תלויים ועומדים צווי הריסה, בשם "מצפה רינה". אנו ממליצים לשוב ולקרוא את הפוסט הזה כדי לרענן את הזיכרון. (https://bit.ly/3V1ToRr). אגב, בהתנחלות הזו מתגורר בין היתר, גם שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, אחד משלושת השופטים שאישרו במאי האחרון לצבא לגרש את תושבי מסאפר יטא מכפריהם, מכיון שהם חיים בתוך אזור שישראל הכריזה עליו כ"שטח אש 918" (https://bit.ly/3W1lXiy).

לאחרונה קפצנו לביקור ב"מצפה רינה" ומצאנו כי המאחז מחובר לחשמל. לא, החשמל אינו מגיע מההתנחלות שנמצאת כ-300 מטר מערבית לשם. מההתנחלות מגיע צינור המספק מים למאחז. את החשמל המתנחלים במקום מקבלים דווקא מהצבא, שמוצב קטן שלו, נמצא כמה עשרות מטרים משם (קישור לכתבה על כך בהערה הראשונה).

זאת אינה הפעם הראשונה שהצבא מספק חשמל ומים למתנחלים פורעי חוק שמקימים מאחזים לא חוקיים. בשנת 2015, מצאנו שהצבא סיפק מים וחשמל למתנחלים שהשתלטו על חלקו הנטוש של בסיס צבאי, שנמצא ממזרח להתנחלות המבודדת והאלימה שילה (קישור לכתבה על כך בהערה הראשונה). שנים ספורות קודם לכן - בשנת 2012 - הצבא העביר למתנחלי הר חברון את השליטה בבסיס אדוריים הנטוש, שנמצא מדרום לחברון. בבסיס הזה המתנחלים הקימו מאחז לא חוקי, בניגוד להכחשות השקריות של הצבא (קישור לכתבה על כך בהערה הראשונה).

ואז נזכרנו שלא מזמן אמר אל"מ רועי צוויג, המופקד מטעם החונטה הצבאית השלטת בגדה המערבית על אזור שכם, ש"ההתיישבות והצבא אחד הם". עכשיו ברור גם מדוע הנדל"ן וחשבונות המים והחשמל חד הם.


bottom of page