top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הדרך למגנזי

כל מי שעוקב אחרי הפוסטים בעמוד הזה, יודע שמאז ה-7.10 מתרחשות ברחבי הגדה מאות פלישות ועבודות בלתי חוקיות של מתנחלים , אבל רק חלק קטן מהן מתרחש עשרות מטרים בלבד מכבישים ראשיים שהצבא ומשטרת ישראל משתמשים בהם באופן שוטף. אבל זה בדיוק מה שמתרחש בימים אלו במאחז של מיסטר מגנזי, עליו כתבנו כאן לפני כשישה חודשים (bit.ly/42bhNZV), כמה עשרות מטרים מכביש 446. בפוסט הקודם תיארנו את מערכת הדרכים הפיראטית שנפרצה סביב המאחז של מגנזי במטרה להשתלט על אלפי דונם אשר למתנחלים, אין ומעולם לא היה אבק של זכות בהם. הנה ציטוט של מגנזי שפורסם באתר הימין הקיצוני ערוץ 7 לפני שנה, שמתאר יפה את עולמו האידיאולוגי של האיש: "היו כאן עדרי צאן של בדואים, והיו להם חיכוכים אתנו. צריך בפשטות להגיד להם, שמה שהיה עד עכשיו נגמר. זה לוקח קצת זמן, אבל כשהם מבינים שאתה איש שטח והאדמה חשובה לך, ושאתה פה בשביל לא לעזוב ובהרים האלה הולכים להיות יהודים — יש כאלה שמבינים מהר יותר, ויש כאלה שמבינים לאט יותר."


במאחז של מגנזי לא משתלטים רק על הגבעות מסביב, אלא גם על הואדי שנמצא מתחת למאחז הלא חוקי, שחלק ממנו כבר נהרס כאשר ההתנחלות פורעת החוק ניל"י בנתה במקום את מכון טיהור השפכין שלה בשנים 2017-2018, על קרקעות תושבי הכפר הסמוך דיר קדיס. לא מפליא, מאחר וניל"י היא אותה התנחלות שניסתה להשתלט לפני כעשור על עשרות דונמים של תושבי הכפר שבתין לשם הקמת "פארק ציבורי", באמצעות הבאת כמויות עתק של עפר שקבלנים של רכבת ישראל שפכו בתוך ואדי, ממערב לכניסה להתנחלות (bit.ly/48NvTTM).


ככה שמגנזי לא היה צריך אם כן לנסוע רחוק כדי ללמוד כיצד משתלטים על ואדיות של פלסטינים בגדה המערבית, על אף שבמקרה של ניל"י ורכבת ישראל זה נגמר בזה שבג"ץ הכריח את הרכבת לפנות את שפוכת העפר שהיא זרקה שם באופן פיראטי (https://did.li/7a9w5). כמויות העפר העצומות שמגיעות לואדי שמגנזי משתלט עליו משונעות למקום מאזור התעשייה של העיר מודיעין, כ-10 קמ' משם בתוך הקו הירוק. מדובר בפרוייקט בנייה חדש המצוי בשלב מתקדם של חפירת יסודות, ומה באמת יותר טבעי (וזול) מלשנע עשרות משאיות ביום לואדי שמגנזי שם עליו עין? אין הטל הטמנה, אין נסיעות ארוכות. Win Win כמו שאומרים - בניכוי הפלסטינים בעלי האדמות כמובן.


אגב, למתחם שאמור לשמש על פי יזמיו "מתחם העסקים וההייטק החדש של מודיעין" קוראים TechMod. המתחם אולי חדש, אבל ההפקרות שמתקיימת שם, היא עניין ישן מאוד.




bottom of page