top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הגשנו ערעור!

היום הגשנו ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסק הדין של בית המשפט השלום, לפיו עלינו לפצות פעיל ימין קיצוני המתגורר בבית לא חוקי.


השתתפו במאבק על חופש הביטוי, תרמו לכרם נבות (קישור לתרומה בתגובה)


לפני כחמישה שבועות (24.6.2020) התפרסם פסק הדין בתביעת ההשתקה שהגיש פעיל הימין הקיצוני אביחי שורשן, תושב ההתנחלות כפר אדומים, נגד ארגון 'כרם נבות', בשל מה שהוא כינה "הפרת פרטיותו". בפסק הדין חויב 'כרם נבות' לשלם לשורשן 18,000 ש"ח.


אנו מבקשים להודות לתומכינו הרבים שהתגייסו ותרמו כסף על מנת לסייע לנו לנו לכסות את ההוצאות שהושתו עלינו, ומזמינים את הציבור הרחב לתמוך בנו באמצעות תרומות ושיתוף פוסט זה, לקראת הדיון בערעור הכרוך בהוצאות כספיות ניכרות. (הפרטים בתחתית הפוסט).


מתוך כתב הערעור שהגיש היום בשמנו עו"ד איתי מק:


המשיב הוא דמות ציבורית ידועה למדי בחוגי הימין בשל היותו מה שמכונה "אושיית פייסבוק". חלק ניכר ממרצו הוירטואלי משקיע המשיב בשנים האחרונות, ביזימת התנגחויות וירטואליות עם פעילי וארגוני שמאל שונים, ביניהם גם המערערים. בנוסף לכך המשיב פעיל מאוד בחזית שאותה הקימו ומתחזקים תושבי ההתנחלויות באזור ההתנחלות כפר אדומים שבה הוא מתגורר, שמטרתה היא דרישה מהממשלה להרוס את בתי הכפר הבדואי ח'אן אל אחמר וכפרים פלסטינים נוספים הממוקמים באזור זה וגירוש תושביהם.


ערעור זה בא להשיג על פסק דין חריג שבחריגים שניתן בגין פרסום שהמשיב טוען כי פרטיותו נפגעה בגינו, שעה שבחלוף קרוב לשלוש שנים מאז פרסומו המקום היחיד שבו ניתן עדיין למצוא את אותו פרסום, הוא אתר ערוץ 7 (לינק בתגובות) שהמשיב הוא זה שהעביר לידי עורכיו את הפרסום שבגינו הוא טוען כי "פרטיותו ובטחונו האישי ובטחון משפחתו נפגעו". מצב אבסורדי זה שאושש בפסק דינו של כב' בית המשפט קמא, שאישר כי המשיב לא טרח כלל לנסות ולהסיר את הפרסום שממנו הוא חש לדבריו "מאויים" אף בחלוף קרוב לשלוש שנים מאז פרסומו, חושף את חוסר תום הלב הקיצוני המאפיין את כל פעולותיו של המשיב סביב תביעה קנטרנית ונקמנית זו. ודי היה בעובדה זו בלבד על מנת שכב' בית המשפט קמא ידחה את תביעת המשיב ויחייבו בהוצאות משפט כבדות.


מצב עניינים אבסורדי זה שתואר כאן, שאין לגביו כל מחלוקת עובדתית, עומד בסתירה לטענותיו של המשיב שעליהן חזר פעמים רבות מעל במות שונות, על כך שהוא חווה "הטרדות" ו"איומים" וכי "ביתו אובטח על ידי גורמי הבטחון" בעקבות הפרסום. אין זו אלא שמדובר בתביעת השתקה נקמנית העוטה תחפושת של תביעה על בסיס חוק הגנת הפרטיות, ושנתפרה בתפרים גסים למידותיו של המשיב שבחר להמיר ויכוח פוליטי חריף בתביעה נזיקית.


מתפקידו של כב' ביהמ"ש לברר סכסוכים אמיתיים בין אדם לחברו ובין האזרח לרשות, ולא לאפשר לאדם לעשות שימוש לרעה בהליכים משפטיים לצורך פגיעה והשתקת ויכוח פוליטי.

----------------------------------------------------

אנו פונים לציבור הרחב שסולד מתביעות השתקה באשר הן ומוקיר את עבודתינו, להתגייס ולסייע לנו דווקא עכשיו על מנת שנוכל להמשיך בפעילותנו ולפרסם את כל אותם דברים שפעילי ימין קיצוני נוספים, היו שמחים שכולנו לא נדע.


קישורים רלוונטים: לתרומה: https://bit.ly/2CSEQ3V

ניתן להעביר תרומות גם ישירות לחשבון 'כרם נבות', חשבון 504303, סניף 748, בנק הפועלים.


לקריאת כתב הערעור המלא: https://bit.ly/2DzID6v

לקריאת הידיעה בעניין זה בעיתון 'הארץ': https://bit.ly/3gfBhmQ

לקריאת פסק הדין: https://bit.ly/3gk0wVi

לינק לתביעה: https://bit.ly/3i2Tntf


bottom of page