top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

עדכון: דרך פיראטית בית אל-עפרה

לפני מספר ימים העלנו כאן פוסט (bit.ly/3z9RfM4) ובו סיפרנו על דרך עפר שנפרצה במטרה להפוך לכביש שיחבר את שתי ההתנחלויות מועצה מקומית בית-אל ועפרה. בפוסט, סיפרנו על כביש בן כ-300 מטר שנפרץ באישון לילה לפני כשבועיים (19.5.2022) בתוואי אותו מתנחלים פרצו לפני כשני עשורים. ובכן, מה שלא ידענו אז, זה שמדובר רק בחלק קטן מהעבודות שכבר בוצעו באזור זה. מסתבר, שעיקר עבודות הפריצה נעשו בואדי שבין ההתנחלות בית-אל ובין הכפרים ביתין ועין יברוד.

מדובר על דרך באורך של כ-2.5 ק"מ שראשיתה נמצאת ממש מול שער של בסיס צבאי הצמוד להתנחלות בית-אל מדרום, במרחק של כמה מאות מטרים ממשרדי המנהל האזרחי. זאת אומרת, שאין מצב שהצבא והמנהל האזרחי, לא ידעו מהעבודות שנעשו שם, אך הם העדיפו לתת למתנחלים להמשיך ולהשתולל ולפלוש לעשרות חלקות בבעלות פלסטינים תושבי האזור. קישור לתצלום אוויר של הכביש - bit.ly/3xaIFLC

למקום הובאו עמודי חשמל, וברור שהכוונה היא להציב אותם לאורך הדרך ולתלות עליהם תאורה, על מנת לקדם את ההשתלטות על כל האזור שנמצא בין הכפרים ובין ההתנחלות. בפוסט הקודם, עוד היה לנו ספק קל האם המתנחלים או הצבא עומדים מאחורי הפריצה, אבל עתה כאשר התמונה הכללית הובהרה - ברור כי אין כל סיכוי שלא המתנחלים הם שעומדים מאחורי פריצת הדרך העבריינית הזו. התוכנית ברורה והאמצעים מוכרים מעוד מאות מקומות שבהם המתנחלים פעלו באותם אמצעים בדיוק.


bottom of page