top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ביקור חוזר במאחז של מגנזי

השבועות האחרונים מתאפיינים בהשתוללות מתנחלים מסוג ובהיקפים שטרם נראו כמוהם בגדה. פוגרומים ותקיפות של מתנחלים בכפרים פלסטינים, השתלטויות אלימות חדשות לבקרים, הסגות גבול, פריצות דרכים פיראטיות והקמת מאחזים לאורך ולרוחב הגדה. ראינו כבר הרבה, אבל כזו תקופה פרועה טרם ראינו. היום אנו חוזרים למקום עליו כתבנו כאן לפני קרוב לשנתיים, "חוות מגנזי", אשר הוקמה על אדמות הכפר דיר קדיס, ממערב להתנחלות האלימה ניל"י (https://bit.ly/3Q1Qc9A).

הסיבה שאנו חוזרים לכתוב על המקום, היא מערכת דרכים חדשה, שנפרצה לאחרונה ממערב למאחז. כפי שהסברנו, המאחז של מגנזי יושב על קצה שטח שנבזז על-ידי ישראל באמצעות הכרזה עליו כ"אדמת מדינה". מאז הקמתו, תושבי המקום הספיקו כבר לפלוש לשטחים מסביב ולהקים עליהם מבנים נוספים. אבל התוכניות שלהם שם במאחז, הרבה יותר שאפניות ומרחיקות לכת, ולשם כך צריך לפרוץ מערכת דרכים מסועפת. וזה בדיוק מה שנעשה ממערב למאחז, מאז הקמתו. הכוונה היא להשתלט על קרוב ל-2,000 דונם מאדמות הכפרים דיר קדיס, שבתין ונעלין שמשמשים כאדמות מרעה וחקלאות של תושבי האזור. השטחים הללו, מעולם לא הופקעו/נבזזו באופן רשמי על-ידי המדינה, אבל בשביל זה, יש פורעי חוק כמו חיים יוסף מגנזי וחבריו, שבעזרת גופים עברייניים ואלימים מהסוג של תנועת ההתיישבות אמנה, מועצה אזורית בנימין והחטיבה להתיישבות, עושים את העבודה המלוכלכת.

הדרך החדשה (כ-2 ק"מ אורכה) שנפרצה לאחרונה, אמורה לחבר את המאחז של מגנזי לגבעה שנמצאת ממש מעל מחצבת נטוף, שמפעילה חברת שפיר, עליה כתבנו כאן בעבר (https://bit.ly/3JZy6Ry). הכוונה היא להקים שלוחה של המאחז על גבעה שחלק ממנה נבזז באמצעות הכרזה על "אדמות מדינה" לפני עשרות שנים. השיטה היא תמיד אותה שיטה: פורצים דרכים פיראטיות ומשתלטים באלימות על אלפי דונם, מהם פלסטינים מגורשים. ואז, מחפשים נקודה שהיא "אדמת מדינה" כדי לשים עליה מבנה או שניים, שבו משתכנים המתנחלים האלימים שאחראים על השלטת טרור במרחב. אז לידיעת הצבא ומשטרת ישראל, זה בדיוק מה שמתוכנן להתרחש על הגבעה (נ.ג 273) שנמצאת 1,100 מטר מצפון מערב למאחז האלים של מגנזי.


bottom of page