top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

בוזזים, נהנים ומתעדים

בפוסט הקודם, דברנו על המתנחל הפולש צבי סטרוק, מהמאחז המבודד והאלים אש קודש (https://bit.ly/3YQhzWv). היום אנחנו עדיין סביב אותו מאחז, אבל עם קבוצה אחרת שגם עליה כתבנו כאן לא מזמן.

לפני כ-8 חודשים העלנו פוסט שבו סיפרנו על הארגון הנוצרי-פונדמנטליסטי 'היובל', שמביא הנה תיירים אוונגליסטים בעיקר מארה"ב, כדי לסייע למתנחלים מהאגף האלים ביותר בגדה המערבית. בפוסט תיארנו כיצד הארגון השתלט על אדמותיהם החקלאיות של תושבי הכפר הפלסטיני בורין, בשליחותם של תושבי ההתנחלות המבודדת והאלימה הר ברכה. אנו ממליצים לקרוא שוב את הפוסט הקודם ואז להמשיך לקרוא (https://bit.ly/3Pbludg).

מאז הפרסום הקודם התברר שאנשי ארגון הימין הקיצוני הזה, שגם המרכז המקומי שלו ממוקם במאחז לא חוקי, לא רק שלא הפסיקו לבזוז קרקעות, אלא שהם עושים זאת כמו החברים שלהם בהתנחלויות ובמאחזים - מהמקפצה. גם הם כנראה מבינים שתחת הממשלה הגזענית והמושחתת הנוכחית, רכוש פלסטיני, בעיקר אם הוא בשטח C, הוא פחות או יותר הפקר.

הפעם התיירים הגזענים הדרימו כמה קילומטרים לאדמות הכפר ג'לוד: בשבועות האחרונים אנשי "היובל" יחד עם המתנחלים שעבורם הם עובדים, השתלטו על עשרות דונמים מתחת למאחז אש קודש. העבודות במקום נעשות בלא כל אישור רשמי ובניגוד לכל חוק, אלא שאת המנהל האזרחי והצבא זה לא מעניין. אדרבא, הם שם כדי לשמור עליהם בעודם בוזזים את רכושה של הפלסטינים שמתגוררים כקילומטר משם.

במדינת חוק שמכבדת את עצמה, פורעי החוק הפונדמנטליסטים הללו, היו מועפים הביתה בטיסה הטרנסאטלנטית הראשונה, במקום לתעד את עצמם בוזזים אדמות שאין להם ולמעסיקיהם הישראלים, אבק של זכות בהן. במחשבה שניה, במדינת חוק שמכבדת את עצמה, גם מעסיקיהם הישראלים היו במקרה הטוב מסתובבים עם אזיק אלקטרוני ופיקוח צמוד של קציני מבחן, במקום לארח תיירים פונדמנטליסטים פורעי חוק.


bottom of page