top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

"ארץ אהבתי"

חלקכם קמתם מן הסתם ביום שני ה-1.1.2018 בשעות הבוקר המאוחרות עם חמרמורת קלה יותר או פחות, לאחר ליל סילבסטר של סביאה ובילוי. אבל מר איתן זאב קם באותו בוקר מלא מרץ ועזוז כדי לרשום במשרד המשפטים עמותה חדשה בשם "עורי ארץ אהבתי", בכתובת: רחוב אש קודש 1. אש קודש הוא מאחז בלתי חוקי, אלים במיוחד, שכנגד כל המבנים בו תלויים ועומדים צווי הריסה. אבל זה לא מה שהפריע לרשם העמותות במשרד המשפטים לרשום את העמותה החדשה ברחוב אש קודש 1.


איתן זאב הוא אומנם בחור צעיר שעוד לא מלאו לו 30, אבל יש לו כבר קילומטראז' מכובד בתחום הבנייה הלא חוקית בגדה המערבית. בגדה המערבית כידוע, אפשר לעשות קריירה משגשגת מהפרת חוק: מאש קודש מר זאב עבר לגור במאחז לא חוקי סמוך להתנחלות עלי. ומשם הוא עבר למאחז לא חוקי חדש בשם "שדה אפריים", שנמצא בסמוך לכפר ראס כרכר ממערב לרמאללה.


נחזור עכשיו שניה לעמותה החדשה של זאב וחבריו – רובם אנשים בשנות ה-30 לחייהם שמתגוריים בהתנחלויות ומאחזים המזוהים עם הזרם האלים והקיצוני ביותר. מטרת העמותה כפי שנרשמה היא:


"הקמת מסגרת חינוכית לבני נוער המתקשה להשתלב במסגרות הפורמאליות, אשר משלבת בתוכה הקמת חוות חקלאיות.... בהן יחונכו הנערים לאהבת הארץ ועבודת האדמה תוך שילוב של חקלאות....רעיית צאן וטיפול בבעלי חיים, בשילוב של טיפול מקצועי תרפי, אשר יסייע להם לגשת לבחינות הבגרות והכשרתם לחיים המעשיים. עידוד ההתיישבות במקום על ידי פעולות הסברה, אטרקציות תיירותיות ועוד".


או במילים אחרות: הקוקטייל הרגיל החביב על חלק גדול מגופי ימין קיצוני שעומדים מאחורי הקמת המאחזים בשנים האחרונות, שעליו כבר כתבנו כאן יותר מפעם אחת, שמבוסס על פונדמטליזציה דתית ורדיקליזציה פוליטית ואלימות לאומנית כאפיק ל"שיקום" של נוער בסיכון. תראו מה כתבו מתנחלי עלי לא מזמן, כאשר הם ניסו לגייס אנשים ללחוץ על המנהל האזרחי, לא לפנות את המאחז הלא חוקי שהקים זאב מתחת להתנחלות:

מטרת הקמת החווה:

שמירה על אדמות המדינה סביב הישוב עלי.

מענה בלתי פורמאלי לנערים מהישוב ומהסביבה.

הגדלת המענה הביטחוני, לבאים לאזורי התיירות


ומאיפה הכסף? בשנת 2019 ,61% מהתקציב של הארגון שעמד על 245 אלף ש"ח, הגיע ממועצות אזוריות בגדה. מדובר ככל הנראה במועצה אזורית בנימין שאף העבירה לארגון שטחים שהופקעו מפלסטינים והועברו לה, בשלושה מקומות שונים בלא תמורה. אבל כל הסימנים מראים שהכסף הגדול נחת עליהם ב-2020, שנתיים לאחר הקמת העמותה. (ככלל משרדים ממשלתיים רשאים להעביר כספים לעמותות שפועלות מינימום שנתיים במימון עצמי).


על סמך מה אנחנו מניחים שהכסף הגדול הגיע ב-2020? על סמך זה שהחברים מעמותת "עורי ארץ אהבתי" הם אלו שעומדים מאחורי הקמת המאחז החקלאי החדש על אדמות הכפר בדיא. מדובר במבצע ממושך ויקר שנעשה באופן חצי חשאי וכלל מעבר בדרכים שמחברות בין המאחז 'אלמתן' דרך שמורת טבע ואדי קנא, אל אזור שנמצא מצפון לכפר בדיא, שבו המתנחלים טוענים כי חברה בשם 'יאה יקיר' רכשה קרקעות עוד בשנות ה-80.


על פי עדויות שנמסרו ל'בצלם', הגעתם של אנשי העמותה לאזור בדיא היתה מלווה בהשתוללות פראית ואלימה במיוחד. כך תארו שניים מתושבי בדיא את מפגש ההיכרות שלהם עם אנשי העמותה בסוף יוני האחרון:

"שלושת המתנחלים שתפסו אותי התחילו ישר להכות אותי ולבעוט בי", מתאר א.א. "אחר כך הם תפסו אותי והובילו אותי בכוח בחזרה למכונית שלנו, מרחק של 100 מטר בערך, והמשיכו להכות אותי בכל הגוף. מתנחל אחר, שהחזיק אקדח, תפס את מג'די וירה ליד הראש שלו וגם ליד ראשי וגופי".


שבוע מאוחר יותר זה כבר נגמר בפציעה קשה של פלסטיני שהמשטרה טוענת שאיתן זאב ירה בו מטווח קצר. כיום הוא ממתין למשפטו, אבל הוא לא פעל שם לבדו. היה מי שדאג לכך שהכסף שלכן/ם יהיה שם איתו. על שימוש בנוער בסיכון לצרכים פוליטיים: https://bit.ly/3lAnPwx

מה כתבו תושבי עלי על זה: https://bit.ly/34LUPLn

על מקורות המימון: https://bit.ly/33O0wcH

על רכישת הקרקעות: https://bit.ly/2Idji4F

עדויות תושבי בדיא על המפגש עם המתנחלים: https://bit.ly/33N3C0i

איתן זאב מתועד כביכול יורה: https://bit.ly/2Idjlxn

איתן זאב ממתין למשפטו: https://bit.ly/3nEvLPe

מקור תמונה: בצלם


bottom of page