top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

אפרטהייד #6 - השומרוני הטוב

ביום שלישי ה-27 לאפריל, פרסם ארגון Human Rights Watch דו"ח בשם 'הסף נחצה', בו הוא קבע כי ישראל מקיימת משטר אפרטהייד שבשנות ה-70 הוגדר כפשע נגד האנושות.


פוסט שישי בסדרה


בחודשים האחרונים מתנחלים מכפר אדומים משתלטים בהדרגה על שטח בן כ-10 דונם שנמצא מצפון לשומרוני הטוב. במקום נעשות עבודות עפר והכנת תשתיות מים לקראת נטיעת מטע במקום. האיש שעומד מאחורי ההשתלטות על השטח הוא מתנחל מכפר אדומים שבבעלותו מסעדה מוכרת באזור.


מדובר בשטח שנמצא בתוך שטח השיפוט הענק של ההתנחלות מעלה אדומים, שעומד על קרוב ל-47 אלף דונם בסך הכל, שכ-80% ממנו אינו בשימוש. באופן רשמי פלסטינים מנועים על פי צו צבאי משנת 1997, מלהיכנס לשטח זה, כמו לכל שטחי השיפוט של ההתנחלויות בגדה המערבית, המשתרעים על כ-540 אלף דונם.


השטח עליו אותו מתנחל משתלט בימים אלו נמצא כ-2 קמ' מהכפר ח'אן אל-אחמר והוא שימש במשך עשרות שנים את תושביו הבדואים לרעיה. אבל מזה שנים שמתנחלים הן מכיוון ההתנחלויות כפר אדומים ו-אלון (יישוב) והן מכיוון מצפה יריחו, מגרשים רועים בדואים שנמצאים באזור זה.


ההשתלטות החדשה, נעשית במקביל להקמתו של מאחז חווה שהוקם לפני כשנתיים, על ידי מתנחל נוסף ממערב להתנחלות מצפה יריחו, אף הוא בתוך שטח השיפוט הענק של ההתנחלות מעלה אדומים. שתי ההשתלטויות הללו שביניהן מפרידים כ-2.5 קמ', נועדו לצמצם את שטח הרעיה של הבדואים שחיים באזור עשרות רבות של שנים. על הקמת המאחז דיווחנו בזמנו בפוסט הזה: https://bit.ly/3ccSJrq.


ככל הידוע לנו, ההשתלטות החדשה הזו נעשית במקביל לבדיקה שנעשתה במנהל האזרחי להקצות בדיוק את השטח הזה לתושבים הבדואים של האזור, לשם רעייה. אין ספק שהאנשים שעומדים מאחורי ההשתלטות על השטח, שהם מעורבים מאוד במאבק המתנחלים לגרש את הבדואים מאזור כביש ירושלים-יריחו, ידעו בדיוק למה הם משתלטים דווקא על שטח הזה ולמה דווקא עכשיו.


bottom of page