top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

אל רועי ברגמן בא לביקור

בשבועיים האחרונים מתנחלים מההתנחלות חלמיש וממאחז הטרור של צבי בר יוסף שהוקם לפני כשנתיים מזרחית לה (https://bit.ly/3a19Ixd), מעלים מהלך בנסיונות שלהם להשתלט על שטחים חקלאיים של תושבי הכפר דיר נד'אם שנמצאים ממערב להתנחלות.


מדובר על חלקה חקלאית שמתנחלים מחלמיש לוטשים אליה עיניים מזה שנים, שכן היא סמוכה לעין אל קוס, המעיין שעליו הם השתלטו לפני למעלה מעשור ומאז הם מכנים אותו 'עין מאיר' (לעניין ההשתלטות על מעיין זה ומעיינות אחרים בגדה, ראו קישור לדו"ח OCHA משנת 2012- https://bit.ly/3vX0Uld). שנים ספורות לאחר ההשתלטות של מתנחלים על המקום, המנהל האזרחי הודיע לפתע כי שטח בן כ-16 דונם סביב המעיין הוא בעצם "אתר ארכיאולוגי" ואסר על בנייה בשטח זה, אם כי במקום נותרו מספר מתקנים שהמתנחלים הקימו במהלך ההשתלטות על השטח, חלקם גם לאחר הכרזתו הרשמית כ"אתר ארכיאולוגי" בשנת 2012 (למסמך של ארגון עמק שווה - Emek Shaveh ראו קישור זה - https://bit.ly/2PncViS).


בימים האחרונים מתנחלים הכניסו לאזור זה עדר בקר שמובא למקום מאחד המאחזים באזור. במקביל, לפני מספר לילות מתנחלים הרסו במקום גדרות ועקרו מאות עצי זית שפלסטינים נטעו במקום.


אגב לידיעת צה"ל - צבא ההגנה לישראל ובעיקר מצ"ח, אחד מהמתנחלים שהגיע בימים האחרונים כדי לסייע לחברים האלימים שלו להשתלט על השטח, הוא החייל אל רועי ברגמן שהגיע עם הנשק הצבאי שהופקד בידיו, ותועד כשהוא מאיים על פלסטינים תושבי דיר נד'אם במילים הבאות: "יש לי כדור בקנה אחי, אם מישהו עושה פה טעות עכשיו…" (קישור לסרטון- https://bit.ly/3vP0sFz). היינו ממליצים לכם שתבדקו איתו את העניין במהירות, כי הוא עושה רושם של אדם אלים ומסוכן.

זו לא הפעם הראשונה שברגמן מסתבך על רקע לאומני. בשנת 2015 פורסם כי הוא נעצר מאחר ושהה בניגוד לחוק במקום שבו היתה ההתנחלות חומש שפונתה במסגרת 'תכנית ההתנתקות'. מדובר במקום, שכידוע מתנחלים מטילים בו ועל סביבתו מזה שנים ארוכות, טרור אלים במיוחד.

bottom of page