top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

אביתר - מי מממן?

שימו לב לקומבינה הזו: בנובמבר 2017 הוקמה עמותה בשם "גאולה תתנו לארץ". כתובת העמותה נרשמה בביתה של רננה גוטליב שחיה במאחז לא חוקי בשם גבעת גל, שנמצא מדרום לקריית ארבע. במאחז, שחציו בנוי על קרקעות שישראל בזזה רשמית מתושבי חברון באמצעות הכרזה עליהן כאדמות מדינה ואילו על חציו השני השתלטו המתנחלים במקום באלימות, ישנם צווי הריסה של המנהל האזרחי כנגד רוב המבנים. כל זה אבל לא הפריע לאנשי רשם העמותות במשרד המשפטים לרשום את כתובת העמותה באחד מבתי המאחז.


אגב, הגברת גוטליב היא עובדת משרד הפנים - Ministry of Interior, ב"אגף בכיר בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות". אבל, אם מנכ"ל המשרד החדש יאיר הירש, יכול להתגורר בבית שתלוי ועומד כנגדו צו הריסה במאחז לא חוקי, מדוע באמת שאחת הפקידות במשרד לא תתגורר גם היא במאחז לא חוקי? אבל מה זה משנה, העיקר זה "ההון האנושי ברשויות המקומיות" (קישור לידיעה בעיתון הארץ על מנכ"ל משרד הפנים- https://bit.ly/36sQs9x).


עוד אחת מחברות האגודה, היא אישה לא צעירה תושבת ההתנחלות קדומים ששמה דניאלה וייס. הגברת וייס, אישה ידועה למדי, מעורבת מזה עשרות שנים בפעילות של הימין הקיצוני. חבר נוסף הוא בחור צעיר יותר בשם צבי אלימלך שרבף שגדל בחברון ומתגורר אף הוא במאחז הלא חוקי גבעת גל.


אחד מעובדי העמותה הורשע בשנה שעברה יחד עם עוד שניים מחבריו, בעבירות אלימות קשות נגד פלסטינים תושבי הכפר בורין מדרום לשכם (קישור לפסק הדין- https://bit.ly/3r1M1fc).


מטרת העמותה של גוטליב הפקידה ממשרד הפנים ושל חבריה, נרשמה כך: "חיבור הציבור והנוער לחשיבותה של ארץ ישראל. גאולת קרקעות ביהודה ושומרון״ (קישור למסמך- https://bit.ly/3yOUAfY). במכתב הבהרה ששלח חבר העמותה מר יוסף פרנקל למשרדי רשם העמותות בעניין מטרות העמותה, הוא כתב כך:


"הפעילות תתבצע בפורמט הבא: העמותה תאתר קרקעות המיועדות למכירה. העמותה תבצע את כל הבדיקות הנחוצות לביצוע תקין של העסקה… יובהר שהעמותה אינה עמותת בניה איננה מעוניינת לבצע עבודות בניה בשביל אחרים ואיננה מתכוונת לסחור בקרקעות למטרות עסקיות/מסחריות..." (קישור למסמך- https://bit.ly/3hYzK7a)


אם עד עכשיו לא עשיתם קליק, אז אנחנו נעשה לכם אותו: זאת העמותה שמאחוריה פועלת נחלה-תנועה להתיישבות, שהקימה את מאחז הפולשים אביתר - יישוב חדש בשומרון וקשורה להשתלטויות חמושות על מספר אתרים נוספים בגדה. אבל מתברר שבניגוד להתחייבותו של חבר העמותה פרנקל לרשם העמותות, העמותה הזאת דווקא מאוד "מעוניינת לבצע עבודות בניה בשביל אחרים". בעיקר כאשר מדובר בבניה שנעשית תוך פלישה חמושה לאדמות של פלסטינים שנעשית בחסות כאוס פוליטי ופרץ אלימות אתנית.


אה, כמעט שכחנו להזכיר מי עוד חותך קופון מהסיפור הזה: בנק לאומי שבו מתנהל החשבון שדרכו גויסו למעלה ממיליון ש"ח להקמת המאחז. אנשי תנועת לוחמים לשלום שעלו על זה, שלחו באמצעות עו"ד איתי מק פניה לבנק לאומי שבה כתבו: "אנו מבקשים להפסיק את העברות הכספים לצורך הקמת והרחבת המאחז הבלתי חוקי אביתר, לא יעלה על הדעת שבנק ישמש פלטפורמה לצורך פעילות לא חוקית והפרה של החלטות הגורמים המדיניים והביטחוניים". ומה יש לבנק לאומי לומר בעניין? "לאומי פועל בהתאם לדין וכן לרגולציה החלה עליו. בשל סודיות בנקאית אין אנו יכולים להתייחס לנושא". העניין הוא שאין כאן שום סוד. הכל גלוי וברור: בנק לאומי עושה כסף מניהול חשבון של עמותה שמפרה באופן שיטתי את החוק (קישור לידיעה באתר N12- https://bit.ly/3r4aDDZ).








bottom of page