top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

לאן מוזרמים השפכים של הרפת של קיבוץ מירב? הישר אל הכפר ג'לבון הסמוך


זוכרים את הסיפור הפסיכי על קיבוץ מירב שקיבל מהמדינה "בטעות" שטח של איזה אלף ומשהו דונם של אדמה חקלאית דשנה ב"סהל קאעון" בתוך הגדה המערבית? זוכרים ששלמתם לקיבוץ 14 מליון ש"ח "פיצוי" כדי שהוא יואיל בטובו לצאת משם? אוקי, אז אנחנו די בטוחים שהוא לא יצא משם, אבל על זה נדבר בהזדמנות אחרת.

היום נדבר על מה קורה ממערב לקיבוץ. מירב שייך לתנועת "הקיבוץ הדתי" (של בני עקיבא), הוא הוקם בשנות ה-80 בצמוד לקו הירוק, על אדמות הכפר ג'לבון שנותרו מצידו הישראלי של גבול 48. במקום חיים כיום כ-700 איש.

בבחירות האחרונות 75% מתושבי הקיבוץ הצביעו לשקד/בנט ועוד 13% הצביעו לנתניהו. כלומר, מדובר בקהילה עם תמיכה איתנה בימין המתנחלי/מושחת. למה זה רלוונטי? מכיון שלחברי קיבוץ מירב יש מאפייני התנהלות האופייניים לציבורים ימנים/מתנחלים/מושחתים.

מאות מטרים ממערב לקיבוץ ומתחתיו טופוגרפית, נמצא הכפר הפלסטיני ג'לבון שעל אדמותיו ההיסטוריות כאמור הוקם. כמו להרבה קיבוצים, גם במירב יש רפת. עכשיו נחשו לאן מוזרמים השפכים של הרפת? ישירות לואדי שיורד אל תוך שדות ובתי הכפר ג'לבון. משיחה שהתקיימה עם ראש מועצת הכפר ג'לבון מתברר שמדובר בבעיה שקיימת לפחות 15 שנה, אם כי נראה לנו שמדובר בהערכת חסר, מכיוון שהרפת נמצאת שם כבר הרבה יותר שנים. בכל אופן, על פי ראש המועצה, השנה הזרם חזק בהרבה מבשנים קודמות והוא מציף שדות עד שמגיע לבית הקברות המקומי.

אז 15 שנה לא היה לקיבוץ מירב זמן לדאוג לכך שהזבל של הפרות שלהם לא ינזל לקברים ולבתים של השכנים הפלסטינים מצידה השני של הגדר. אולי כי הם היו עסוקים בלעבד את האדמות שהמדינה גנבה עבורם בסהל קאעון. אבל עכשיו, כשיש להם 14 מליון ש"ח "פיצוי" בשל פינוי הקרקע שלא פונתה, אולי הם גם סוף סוף ידאגו לטפל בביוב שלהם.

מצד שני חבל על הכסף. מדובר בסה"כ בערבים.

להמשך קריאה על העברת הקרקעות "בטעות" לקיבוץ מירב: http://bit.ly/36ihZIi להמשך קריאה על 14 מיליון השקלים שניתנו למירב כ"פיצוי": http://bit.ly/2U02TET לחלוקת הקולות בקיבוץ בבחירות האחרונות: http://bit.ly/2RKJYL9


bottom of page